Les conseqüències de retallar i eliminar servei de bus i metro i apujar les tarifes de manera abusiva

El metro i els busos perden 5,6 milions d’usuaris (EL PUNT/AVUI)

L’atur i la fugida de l’àrea metropolitana de 50.000 immigrants per la crisi expliquen la caiguda, segons l’AMB

31/07/12 02:00 – barcelona –
Xavier Miró
El primer semestre de l’any, el transport públic de l’àrea metropolitana ha perdut 5,6 milions de passatgers, més del 2% en el cas de la xarxa de metro, un ritme que confirma l’impacte de la recessió econòmica i l’atur sobre els usuaris, tal com avançava aquest diari respecte de les dades dels primers mesos. Des de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’apunten dues raons principals que justifiquen aquesta caiguda important. Va ser durant segon semestre de l’any passat quan l’Estat va entrar en recessió, un factor que impacta sobre els resultats del primer semestre d’enguany, que es comparen amb un primer semestre del 2011, en què s’assolia el rècord de passatgers per l’entrada en funcionament, el 2010, de les línies L9 i L10 de metro. En segon lloc, Antoni Poveda, vicepresident de Transport i Mobilitat de l’AMB, recorda que l’àrea metropolitana ha perdut 50.000 immigrants que havien vingut a treballar aquests darrers anys i que, amb motiu de la recessió econòmica, han tornat als seus països d’origen.

Globalment, el descens de passatge ha estat de l’1,7%. La disminució més important l’experimenta la xarxa de metro, que perd 4,1 milions d’usuaris, un 2,1%. Però tots els serveis del sistema tarifari integrat en perden, encara que en un volum inferior. La xarxa de bus en perd 776.639 (0,8%); 2.061 el bus turístic (0,1%) i 812.948 (2,3%) els autobusos interurbans que no gestiona Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Només han crescut altres formes de transport com ara el Tramvia Blau, l’Aerobús a l’aeroport o el Barcelona City Tour, a més dels serveis intercomarcals entre el Baix Llobregat i Barcelona, on s’han estrenat diverses línies –no passa el mateix en els serveis del Barcelonès Nord–.

Fins ara la crisi havia afectat, sobretot, la segona corona metropolitana, on hi ha la majoria dels polígons industrials, però enguany la recessió ja afecta la primera corona, explica Poveda. Barcelona sola té avui 110.000 desocupats. Que l’atur creixent és la raó principal del descens d’usuaris del transport públic metropolità ho evidencia una dada que fa pública el president de TMB, Joaquim Forn: el 70 per cent de la pèrdua de viatgers es concentra en les hores punta d’anada a la feina, al matí, i de tornada a casa, al vespre. També s’ha notat, però, una menor afluència al centre de Barcelona per fer les compres els dissabtes.

LA XIFRA
70 per cent és la disminució, al metro, en les hores punta d’anada a la feina i de tornada a casa per l’atur creixent.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s