L’Assemblea General decideix continuar pressionant a la Direcció

L’Assemblea General de treballadors i treballadores de Transports de Barcelona, amb una assistència de més d’un miler de companys i companyes, reunida divendres passat 5 d’octubre a les cotxeres de Sants, va decidir continuar amb les mobilitzacions contra de les retallades salarials (derivades de l’aplicació del Reial Decret) i contra la repressió sindical i laboral focalitzada, en aquest cas, en la figura del company Andreu de Cabo que encara contínua acomiadat després de 5 mesos.

Després d’un ampli debat en la qual es van exposar diverses alternatives de lluita, sensibilitats, objeccions, idees i vivències, a través de nombroses intervencions de molts companys i companyes, es va acordar el següent calendari de mobilitzacions:

-A partir del dilluns 8 d’octubre:

Vaga indefinida de dilluns a divendres amb aturades de 2 hores, repartides de la següent manera:

-Matí: de 09:00h a 11:00h.

-Tarda: de 16:00h a 18:00h.

-Nit: de 02:00h a 04:00h.

-22 i 31 d’octubre:

Convocatòria de 9 hores d’aturada el dia 22 d’octubre i de 24 hores el 31 d’octubre, coincidint les dues aturades amb Metro.

Celebrar una Assemblea General el 22 d’octubre i decidir com continuar la pressió a la Direcció pel nostre sou i la readmissió del company Andreu.

L’Assemblea General també va votar exigir la dimissió de tot el Comitè d’empresa:

El proper dimarts, 9 d’octubre, a les 08:30h a l’aula de formació de la cotxera de Zona Franca es realitzarà un Ple del Comitè on es posarà aquest tema sobre la taula.

És important l’assistència del màxim nombre de treballadors i treballadores per exigir que acatin el que decideix l’Assemblea General.

Per què aturades de 2 hores?

Amb les aturades de 2 hores com a treballador o treballadora podem aguantar més temps fent pressió a la Direcció amb un cost menor per la nostra butxaca.

Però amb aturades de 2 hores no es notarà?

Aquesta mesura no s’ha pres mai, així que en el transcurs de la setmana veurem si té major o menor impacte i el desgast que li genera a la Direcció. El que és evident és que durant 4 hores al dia (2 hores per torn) els autobusos estaran entrant i sortint de la cotxera amb un cost molt baix pels treballadors i treballadores.

Llavors quant temps em descomptaran?

És un simple càlcul. Si ets conductor o conductora i l’aturada que t’afecta comença a les 9h del matí, suposant que arribis al terminal a les 09:30h i vas a retiro, arribant a la cotxera a les 10h (hora fins la que has treballat) i a les 10:30 has de tornar a agafar el cotxe (per tant hora en la que comences a treballar de nou) per quan finalitzi l’aturada puguis estar en el lloc adequat, resulta que de dues hores de vaga et descomptaran només 30 minuts. Per a la franja de la tarda és la mateixa manera de funcionar.

A tot això s’ha de sumar la situació que es donarà a les cotxeres quan tots els autobusos es presentin a la mateixa hora, passar uns entre 20 i 40 minuts al menjador per haver de sortir tots de nou.

-Per a la resta de col·lectius i en el torn de nit, evidentment, al no trobar-se en moviment i estar ja instal·lats en lloc de l’inici de l’aturada el descompte serà de 2 hores.

Tenint en compte l’esforç que sempre han fet els conductors i conductores en totes les vagues anteriors i que els beneficis han sigut per tots els col·lectius, s’entén que els altres col·lectius aquest cop s’arremanguin una mica més ells i elles.

Com realitzo l’aturada si sóc conductor o conductora?

-Si no tens servei mínim:

Pots realitzar l’aturada, segons la teva franja horària (de 09:00h a 11:00h i de 16:00h a 18:00h). Una vegada arribis al terminal després de l’hora d’inici de l’aturada vas cap a cotxera.

En el cas del Bus Turístic: Els terminals on pots plegar un cop començada l’aturada i anar cap a cotxera són: Plaça Catalunya-World Trade Center (ruta vermella) i Plaça Catalunya-Tramvia Blau (ruta blava).

-Si tens servei mínim:

Hores considerades punta de 06:30 h a les 09:30h. i de 16:00h a 20:00h.

A la cotxera t’han d’indicar si tens servei mínim.

Si tens servei mínim pot ser de dues maneres:

-Mínim del 25%: que afecta a les línies 9, 21, 63, 65, 92, 95, 109, 115, 125, 150, 157 i 1 un per cada Bus de Barri. Si et toca un servei mínim d’aquest tipus no pots realitzar cap tipus d’aturada.

-Mínim del 50% (hores punta): Si el teu servei de matí es veu afectat per aquest percentatge has de treballar el mínim que és de 09:00 a 09:30h. El Departament de Treball no va tenir en compte com era una aturada de dues hores i es dona aquesta situació absurda.

Amb el que si arribes al terminal abans de les 09:30h has d’arribar fins a l’altre terminal i si encara no són les 11h del matí et pots sumar a l’aturada.

Si per exemple arribes a l’altre terminal (suposem que a les 10:25h.) és possible que et demanin que realitzis sortida normalment a la teva hora, però com que l’aturada és fins a les 11h o bé t’hauràs de quedar al terminal fins a aquella hora sense carregar o bé et faran anar vuit fins a algun altre punt. Ens els dos casos cobrant les dues hores òbviament, ja que no hauràs abandonat l’autobús a la cotxera.

Si vas de tarda, i tens servei mínim del 50% de 16:00h a 18:00h hauràs de treballar normalment.

Si tens qualsevol dubte truca a:

Garganté 669171957 (Horta), Miguel: 633918853 (Zona Franca), Juvé: 650358594 (Triangle), Noemí 616233015 (Pablo Díez).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s