Parlem clar

Companys/es,

Us heu preguntat per que la Direcció ha fet signar, un pacte donant el nostre consentiment, i condicionant la manera en que ens treu els diners?

La Direcció podria haver aplicat el Reial Decret i simplement donar-nos dues opcions de com treure’ns els diners, si fraccionat o tot al desembre, sent només una preferència per organitzar-nos la nostra economia familiar, sense que d’aquesta manera comportés el nostre consentiment a les retallades.

Què pretén amb la signatura?

Senzillament, dividir-nos i desmobilitzar la ràbia per aquest nou atracament.

És obvi que el Pacte d’eficàcia limitada és l’eina per intentar que “traguem” sense que la Direcció tingui problemes com els que està tenint.

Portem quatre dies d’aturades parcials, avui és el cinquè dia i la resposta de la majoria dels treballadors i treballadores està sent molt bona.

La repercussió de la protesta és major que amb els dies sencers de vaga i això li fa mal a la nostra Direcció que ha mogut els seus fils per intentar rebentar-la i que acceptem la retallada salarial.

-La Direcció ha negat els cartons horaris amb sortida abans de les 9h als conductors i conductores del Turístic per que no sortissin i tornessin a entrar més tard. Ells i elles han respost quedant-se a la cotxera les dues hores.

-La Direcció ha canviat les línies Turístiques i del Bus de Barri dient que són circulars i només tenen un terminal, per intentar allargar tant l’horari que l’impacta de l’aturada no es noti.

-La Direcció s’ha negat a entregar cartons a les 10:30h per començar al terminal a les 11h (com sempre s’ha fet quan a ella li ha interessat) i així l’impacta econòmic de la vaga sigui més lleu.

Desgraciadament, la Direcció ha pogut dur a terme tot això per que la grandíssima majoria dels comandaments, pel moment, han decidit fer l’esquirol, sense donar-se compte que d’aquesta manera estan ajudant a la Direcció a que ens robi a tots i totes la paga extra de Nadal.

Si els i les comandaments paressin les dues hores d’aturada a les 9-11h i 16-18h no funcionaria res, ja que ells controlen el CRT i les comunicacions per entrar i sortir. Son ells i elles els que apunten les dades dels cartrons quan arriben i surten els conductors i conductores i també són ells i elles les que estan controlant l’entrada a les portes i a l’interior de les cotxeres.

Si ells i elles paressin, tot s’aturaria i els Caps de línea i Caps de cotxera no podrien fer funcionar la cotxera amb l’entrada de tants i tantes conductores.

Llavors veuríem si la Direcció no es plantejaria arribar a un acord sobre la paga extra de Nadal que agradés a tots els treballadors i treballadores que estem dintre de conveni. I els comandaments, recorde-m’ho, també ho estan.

De igual manera, els agents de centre, tècnics polivalents, administratius, mecànics, etc. que li estan fent el joc a la Direcció amb la retallada salarial haurien de pensar no sols en ells i elles sinó amb tots i totes les treballadores que formem aquesta empresa i que estem afectades amb les diferents retallades que portem patint des de principi d’any.

A tots els companys i companyes de tots els col·lectius, especialment a tots i totes aquelles que ho tenen molt més difícil d’aturar-se que els conductors i conductores, els hi volem agrair de tot cor que estiguin lluitant pel nostre futur com a professionals del Transport Públic. Especialment lloable és l’exemple dels mecànics de diferents cotxeres i dels conductors i conductores del Bus Turístic.

Esborrant rumors

Com era d’esperar s’estan fent córrer molts rumors sobre la Coordinadora Obrera Sindical (COS).

Es diu que hem muntat un sindicat per viure del cuento, que estem darrere de la dimissió del Comitè d’empresa per poder presentar-nos a les eleccions, que convoquem la vaga només per la readmissió d’Andreu de Cabo, etc. etc.

Nosaltres, que som un sindicat nou, petit i modest, que no tenim delegats sindicals al Comitè d’empresa, ni hores sindicals, volem esborrar aquests rumors per a que ningú pugui utilitzar-los com a excusa per fer d’esquirol.

Per tant com a COS diem:

-Tenim varies persones al Comitè de vaga, una per cotxera, que ha estat present a les cotxeres els primers quatre dies de les aturades i que al no assignar-se-li servei i, per tant, no descomptar-se-li la vaga posa els diners en un pot per ajudar econòmicament als company o companya que li faci falta i per fer cartells, adhesius i fulles en suport de la mobilització contra la retallada.

Els companys Juvé i Antonio, membres del Comitè de vaga al Triangle, i Mellado, a Horta, no són de la COS, però igual que els companys i la companya que si ho som, entenem que com a treballadors hem de fer tot el possible per fer respectar els drets que tenim com a assalariats. Sobretot, quan la meitat dels delegats sindicals del Comitè d’empresa, amb hores sindicals, li estan fent el joc a la Direcció i l’altre meitat dels delegats, amb honroses excepcions, no sembla acabar de creure’s aquesta mobilització.

-La persona que va pujar a l’Assemblea General i que va proposar la dimissió del Comitè d’empresa no és afiliada de la COS.

-La convocatòria de vaga que va fer la COS tractava la retallada salarial i la repressió sindical contra Andreu de Cabo que, recordem, és afiliat a la CGT.

Qualsevol dubte que tinguis pots preguntar-li als companys del Comitè de vaga:

Alberto Miguel – Cotxera Zona Franca

Noemí Mora – Cotxera Pablo Díez

Òscar Juvé – Cotxera Triangle

Josep Garganté – Cotxera Horta

Des de la COS continuem dient clarament que només si els treballadors i treballadores som perseverants podrem guanyar aquesta lluita.

Sabem que les vagues signifiquen un cost econòmic important per a tothom, però pensem que més val lluitar pel nostre futur ara, que deixar que ens el vaguin retallant més i més fins que arribi un moment en que ja no puguem fer front a noves retallades, com els hi passa a molts col·lectius que tenen una temporalitat i un sous que fan impossible poder exigir cap tipus de dret laboral.

Ànims companys i companyes.

Junts i juntes podem fer-ho!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s