Situació al Transport Públic: Les llàgrimes de cocodril de Joaquim Forn

2012_12_14_12_30_22-page-001 (2)Ahir el President de TMB, Joaquim Forn, va aparèixer als mitjans de comunicació per mostrar la seva “preocupació” per la perduda de 25,7 milions de passatgers en el Transport Públic.

El President va exposar les diferents “causes” d’aquesta baixada (l’atur, la crisi del consum, el descens de població i les vagues), però es va oblidar d’explicar detalls importants que expliquen aquesta situació.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) li volem refrescar la memòria:

-Augment de les tarifes en dues ocasions l’any passat i en una ocasió aquest any:
Una pujada que en el cas del bitllet únic va passar de 1,45€ a 2 euros d’una tacada l’any passat. Pujada de la targeta més utilitzada (t10) un 3,8% l’any 2013.
Aquí pots trobar l’augment sostingut del preu del Transport Públic durant els últims 10 anys.

-Retallada del servei d’autobusos:
Mentre es puja el preu s’eliminen línies, serveis en cap de setmana i festius i s’allarga l’espera a les parades.
Aquí pots trobar un resum de la retallada del servei en els últims anys.

-Conflictivitat creada per la Direcció de TMB:
Els continus incompliments en matèria laboral de la Direcció i la constant repressió sindical han comportat mobilitzacions i vagues dels treballadors i treballadores d’autobusos de TMB.
Es dona el cas que ara mateix la Direcció de TMB té denunciades per que s’il·legalitzin les aturades d’autobusos de 2 hores fora d’hora punta.
En el judici, l’advocat de la Direcció de TMB va afirmar que es preferible (pel cost que suposa per a l’empresa) les aturades de 24 hores a les de 2 hores, malgrat que en les primeres es deixa sense servei d’autobusos a la gent de Barcelona durant la major part del dia. Un bon exemple del poc que li importa a la Direcció de TMB la perduda de passatge.

-Engreixament de l’equip directiu:
Malgrat el moment de retallades que està duent a terme la Direcció de TMB el nombre de membres de l’equip directiu, amb el seu cost, no para de créixer. Tot a costa dels diners públics.
Aquí pots trobar les últimes creacions de càrrecs i com es contracta transport privat en una empresa de transport públic.

Per tots aquests “detalls” la COS no es creu les llàgrimes de cocodril de Joaquim Forn. Aquí pots veure tots els càrrecs que hem trobat que té.

Joaquim Forn i el seu Alcalde de CiU, Xavier Trias, van criticar les pujades tarifaries i la manca de diàleg amb els treballadors i les treballadores d’autobusos de l’anterior batlle del PSC, Jordi Hereu. Ells estan fent el mateix.

Des de l’Ajuntament de Barcelona i la Direcció de TMB s’està duent a terme una política de desincentivització de l’ús del Transport Públic i en cap cas es du a terme una política real de promoció d’aquest Transport, per molt que s’intenti fer creure amb la creació de la Nova Xarxa (un petit canvi de números de línia d’autobús per lletres i poca cosa més).
Hi ha maneres de millorar i augmentar l’ús del Transport Públic i l’exemple de la capital d’Estònia pot servir per imaginar per on passen.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s