Pugen un 58% les queixes pel transport públic el darrer any (20 Minuts)

  • Hi ha jubilats multats per no dur el document acreditatiu i d’altres per avaries als torns o en els bitllets.
  • La Síndica de Greuges de Barcelona demana millorar la notificació de les sancions i que els interventors tinguin datàfons mòbils.
  • Més ciutadans es queixen perquè s’assabenten d’una multa de trànsit quan els comuniquen l’embargament.

El transport públic i la circulació van ser el motiu principal de queixa davant la Síndica de Greuges de Barcelona el darrer any, motivant-ne 366 del total de 1.911 presentades. D’aquestes, 51 van ser per sancions «injustes» a usuaris de metro i bus.

Els ciutadans es queixen més per les dificultats econòmiques que pateixenHi ha més controls i se sanciona més, però «els ciutadans es queixen més per les dificultats econòmiques que pateixen», va explicar ahir la defensora dels barcelonins, Maria Assumpció Vilà, qui va rebre un 58,7% més de queixes relacionades amb el transport públic que el 2011.

Un total de 51 ciutadans van denunciar haver estat multats per viatjar sense bitllet quan en realitat el viatge no havia quedat registrat en la targeta per problemes en el tiquet o en la màquina validadora, la qual cosa dificultava demostrar la seva innocència. Per això, Vilà reclama millores en els sistemes de validacions.

De fet, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ja treballa en un nou sistema de títols sense contacte, però fins que s’implanti, els inspectors revisaran la banda magnètica dels títols, que és on queden registrats els viatges.

Sense l’acreditació

L’informe anual de la Síndica recull casos d’usuaris que havien estat multats per no dur el document que acredita que són beneficiaris de la Targeta Rosa. «Hi ha persones com a dones de mitjana edat o jubilats que presenten un perfil molt diferent al de la gent que fa servir el transport públic sense pagar i no reclamarien», va raonar.

Els interventors no sempre informen de la possibilitat de pagar al moment per obtenir un descompte del 50% en la sanció. A més, no tots disposen de la tecnologia necessària per cobrar la multa amb targeta de crèdit i no tothom porta 50 euros a la butxaca. Per això, demana que tots els interventors comptin amb datàfons mòbils, el que serà possible al llarg de 2013, doncs TMB ja fa proves amb petites quantitats. En canvi, la inclusió d’una foto del titular a la T-4 com sol·licita Vilà, depèn de l’Autoritat Metropolitana de Barcelona (AMB).

Multes desconegudes

Les multes de trànsit també van motivar 39 queixes de ciutadans, molestos perquè desconeixien l’existència d’una sanció ferma en matèria de trànsit fins que van rebre la comunicació d’embargament o la notificació del banc de la retenció de l’import.

La Síndica va tornar a demanar a l’Ajuntament que millori el sistema de notificacions fent, per exemple, la segona notificació al vespre, usant les bústies comunitàries i comunicant a la Direcció General de Trànsit els canvis de domicili.

20 Minutos

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s