TMB col·loca «tots els actius» a l’abast dels patrocinadors (El Periódico)

Holaapp-1Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és una empresa que des del punt de vista empresarial hauria de tancar avui mateix. Per fortuna per als ciutadans, al tractar-se d’un servei públic, els seus comptes i els seus 550 milions d’euros de deute estan en un segon pla, just al darrere de la necessitat de garantir la mobilitat dels que continuen apostant pel transport públic. Això no implica que la companyia, veient que la cosa no millorarà a curt o a mitjà termini, no pugui buscar solucions imaginatives. I és per aquest motiu que ha convocat un concurs per buscar patrocini a «tots els actius» de TMB, com detalla un portaveu de l’operador.

A la convocatòria de patrocini corporatiu –conegut com a naming rights– s’hi han presentat sis empreses o grups d’empreses disposades a treure el màxim partit de l’enorme patrimoni d’aquesta companyia, que inclou vehicles, estacions de metro, parades d’autobús o infraestructures diverses. Segons confirma una veu de la companyia, de moment no s’ha descartat cap possible operació, ni tan sols la que ahir es va presentar a Madrid, on una línia de metro serà patrocinada per una firma de telefonia durant tres anys. «En principi, no hi ha limitació. Els postulants hauran de presentar una llista de possibles espais patrocinables i després TMB decidirà fins on pot arribar», apuntava aquest portaveu. El contracte tindrà una durada de dos anys i mig, prorrogables per 30 mesos més, i el contacte entre TMB i el projecte que en resulti vencedor serà constant.

BICING I TAXI, PENDENTS / Amb més de 7,5 milions de turistes, és d’esperar que la proposta tingui una bona acollida entre els anunciants. També el taxi metropolità està vivint un procés similar després de l’aprovació, per part de l’Administració, del reglament que permetrà que els xòfers portin publicitat a les portes dels seus vehicles. El Bicing també fa mesos que mareja la perdiu. S’ha parlat molt sobre la possibilitat de tacar el parafang de les bicicletes, però fins a aquest moment no sembla que hagi aparegut cap oferta que sigui prou llaminera.
Madrid sembla que va unes parades davant de Barcelona en matèria de patrocini del transport públic. No és la primera vegada que l’estació madrilenya de Sol canvia de nom per una campanya publicitària, però aquesta vegada no serà cosa d’un mes, sinó de tres anys a partir del juny que ve. La principal i més cèntrica estació de la capital, per la qual passen cada dia més de 65.000 viatgers, es dirà oficiamente Sol Vodafone, amb el consegüent canvi de cartelleria. L’acord entre la Comunitat de Madrid i la companyia de telecomunicacions, firmat ahir, inclou per un període similar tota la línia 2, que és utilitzada per uns 122.000 viatgers diàriament, que a partir del setembre i com a mínim fins al setembre del 2016 passarà a anomenar-se Línia 2 Vodafone.

PRIMER ASSAIG / L’estació de Sol ja es va rebatejar per un acord publicitari amb  l’empresa Samsung el març de l’any passat, quan pel termini d’un mes va passar a denominar-se Sol Galaxy Noti. Aquella va ser una experiència pilot i ni Metro ni la Comunitat de Madrid han revelat els ingressos. El nou acord reportarà uns beneficis de tres milions d’euros, un per any, encara que cap dels firmants de l’acord va voler precisar la xifra exacta.

El president de la Comunitat de Madrid, Ignacio González, va confiar que l’acord comercial sigui el principi de diversos de similars amb les altres 11 línies del subterrani amb l’objectiu d’ajudar a mantenir el servei sense haver de repercutir més els costos en els usuaris amb un indesitjat augment de les tarifes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s