TMB diu que la vaga compromet el futur de l’empresa, però es gasta més de 2 milions d’euros per cobrir les vergonyes de CCOO, UGT i SIT

iLa Direcció d’autobusos de TMB va emetre ahir, dimarts 2 de juliol, un comunicat a la premsa i als treballadors i treballadores de l’empresa en el que indica que:

“l’actual convocatòria de vaga compromet greument aquest esforç col•lectiu i tindrà imprevisibles conseqüències en la confiança que la ciutadania i les institucions han dipositat en la nostra capacitat d’afrontar els grans reptes de futur que tenim plantejats.
El perjudici a milers de persones per la manca de mobilitat, la pèrdua d’ingressos per validacions, el desprestigi del nostre servei, la pèrdua d’ingressos i de la quota de mercat del bus turístic són conseqüències econòmiques ,gravíssimes i inevitables d’una vaga.”

Volem recordar que aquesta mateixa Direcció fa dues setmanes va permetre’s el luxe de gastar més de 2 milions d’euros de diner públic per cobrir les vergonyes dels sindicalistes de CCOO, UGT i SIT en relació a la sentència de l’entrepà.
Aquest acord va ser signat pels sindicats del Comitè d’empresa: ACAT, CCOO, CGT, PSA, UGT i SIT. ACTUB no va signar l’acord.

En aquest enllaç l’acord de pagament.

Els sindicalistes de CCOO, UGT i SIT havien acordat amb la Direcció negar el dret als 15 minuts de l’entrepà a la plantilla de conductors i conductores i, en el seu moment, es van negar a denunciar els danys i perjudicis causats.

Un cop guanyat al Tribunal Suprem el judici per 672 conductors i conductores d’ACTUB, BS, CGT, COS i PSA, la Direcció va decidir estendre el pagament als conductors i conductores de CCOO, UGT i SIT encara que legalment no tenia cap obligació de fer-ho.

El motiu de fons són les eleccions sindicals de l’any 2014 on CCOO, UGT i SIT podrien perdre molts vots si la Direcció no els hi cobria les vergonyes, tal i com ha acabat fent.

Per aquest motiu resulta totalment cínic per part de la Direcció que utilitzi contra el dret a vaga l’argument de comprometre el futur de l’empresa, tenint en compte l’actitud de la Direcció de malbaratament de diner públic.

Volem recordar també que l’any passat (2012) la Direcció d’autobusos de TMB, amb el suport de tot el Comitè d’empresa, va congelar el sou durant tres anys a la plantilla i va intentar treure la paga extra de Nadal, tot sota l’excusa de manca de pressupost, alhora que aquest any es gastava més de 2 milions d’euros per ajudar sindicalment a CCOO, UGT i SIT.

cartro_07_v02-page-004 (3)Per últim, però no menys important, la Direcció d’autobusos de TMB ha acomiadat a un conductor, afiliat a l’ACTUB, acusant-lo de violent. És la mateixa acusació que va utilitzar la Direcció per acomiadar a l’afiliat de CGT, Andreu de Cabo fa just un any. Vuit mesos després de l’acomiadament Andreu de Cabo va haver de ser readmès per acomiadament nul, ja que el motiu real va ser la repressió sindical de la Direcció.

En aquest enllaç sentència de l’acomiadament nul d’Andreu de Cabo.

Dubtem que sigui una casualitat que el mateix dia que tots els sindicats del Comitè d’empresa, a excepció de l’ACTUB, signen l’acord per cobrir les vergonyes a CCOO, UGT i SIT, la Direcció informa de l’acomidament del conductor afiliat a aquest sindicat. La historia es repeteix.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) d’autobusos de TMB denunciem la política empresarial nefasta de la Direcció i exigim la dimissió dels seus dos màxims culpables: Joaquim Forn i Dídac Pestaña, President i Vicepresident de TMB.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s