El malbaratament de diner públic per part de la Direcció de TMB que cap mitjà de comunicació explica
Avui molts mitjans de comunicació, aprofitant les declaracions de Xavier Trias a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i de les dades de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), han tornat a la carrega sobre la situació d’endeutament del Transport Públic.
Pots llegir articles sobre el tema a El Periódico, La Vanguardia, El Punt/Avui i a la imatge 20 Minutos.
No és una casualitat aquest nombre de noticíes, és un avís per a navegants. Estan preparant psicològicament la propera retallada.
Aquesta mateixa cançó ja la vam escoltar al febrer d’aquest mateix any dels llavis del Conseller Santiago Vila. Aquí dues noticies que en fan referència: 1 i 2. A l’agost va tornar a repetir-ho: Aquí pots llegir la noticia.
Volem recordar als mitjans de comunicació, a l’Alcalde de Barcelona i al Conseller de territori i sostenibilitat que des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) i la Coordinadora Obrera Sindical (COS) s’ha denunciat pública i regularment el malbaratament de diners públics per part de la Direcció de TMB, en el seu nombre d’equip directiu i els seus privilegis, les seves pràctiques il·legals contra els drets dels treballadors i treballadors i la seva repressió sindical.
A la imatge la petició de la COS a la Direcció de TMB en relació als costos de tot l’equip directiu, dades totalment opaques d’aquesta empresa pública.
A més a més, volem recordar a Xavier Trias, Alcalde de la ciutat, i a Joaquim Forn, President de TMB, que tant ells com nosaltres sabem que aquesta empresa és un cementiri d’elefants del PSC i que no s’està fent absolutament res per canviar aquesta situació.
Aquí deixem pels mitjans de comunicació un recordatori dels comunicats de la CUP i la COS en relació al malbaratament de diners públics:
Denunciem la relació següent de casos en què la Direcció de l’empresa pública d’autobusos de TMB (TB) ha malbaratat els diners públics en un intent de modificar, d’una manera il·legal, les condicions laborals i sindicals a l’empresa. Els Tribunals, però, han tombat les seves intencions:
Com que CCOO i UGT van posar-se al costat de la Direcció contra la denúncia d’aquests 672 conductors i conductores, finalment, per cobrir les vergonyes d’aquests dos sindicats, la Direcció ha estès el pagament al seus afiliats, amb un cost de més de 2 milions d’euros, que legalment ningú no podia exigir.
Després d’acomiadar-lo per, suposadament, ser una persona violenta “en el seu entorn laboral”, el Jutge l’anul·la i obliga TB a readmetre’l i a pagar els vuit mesos que el treballador va estar acomiadat.
TB va denunciar per via laboral i penal aquests dos treballadors per haver dut a terme una roda de premsa en la qual van denunciar públicament que un cap havia dona’t l’ordre de provocar un treballador a fi de sancionar-lo d’una manera més greu.
Després de 28 jornades de vaga l’any 2012, TB va intentar il·legalitzar les jornades realitzades.
TB ha pagat durant anys més de 100.000 euros anuals a tres sindicalistes de la UGT per estar rebaixats de feina d’una manera irregular.
El cost d’aquesta sanció nul·la serà, per a TB, de 800 euros.
Apart del cost de les indemnitzacions que Transports de Barcelona ha de pagar als treballadors i treballadores, també cada judici implica una despesa d’aquesta empresa cap al Bufet d’advocats Garrigues.
Aquesta política directiva de TMB, amb el suport totaldel seu president, Joaquim Forn (CiU), i del seu vicepresident, Dídac Pestaña (PSC), ha comportat que milions d’euros dels fons públics, en comptes d’esmerçar-se a dónar un millor servei de transport públic, s’hagin gastat en termes obscenament clientelars, sense que cap directiu hagi pagat cap responsabilitat.
És inacceptable que Joaquim Forn, mà dreta de Xavier Trias a l’Ajuntament de la ciutat, remeti als problemes pressupostaris de l’empresa TMB per justificar la retallada i l’eliminació de serveis tant al Bus com al Metro, quan de fet no mostra cap mena d’escrúpols a malbaratar els recursos econòmics tal com hem exposat anteriorment.
Queda palès que les tisorades al servei de Transport Públic s’efectuen per motivacions ideològiques i no per manca de liquiditat.
Exigim la dimissió dels dos màxims caps polítics de TMB, tant el president com el vicepresident.