Sentència ferma per a l’acomiadament nul d’Andreu de Cabo

cartro_07_v02-page-004 (3)S’ha arribat al final del procés d’acomiadament contra mi per part de l’empresa d’autobusos municipals de Barcelona (TMB).

L’empresa em va acomiadar “basant-se” en un informe de salut laboral de la Generalitat de Catalunya; arribat el moment de la primera data assenyalada per al judici per la meva readmissió (i ja havien transcorregut sis mesos des de l’acomiadament) l’empresa va reconèixer que aquest informe encara no estava elaborat.

Finalment arribat el judici l’empresa va tractar de negociar la meva reincorporació “oferint-me” unes condicions de reingrés denigrants i humiliants, tal com va fer en el cas del company conductor Pablo Díez. Aquestes condicions eren: baixar-me 3 nivells l’escalafó laboral, horari nocturn, que signés un document en el qual constés que les meves denúncies de robatori i malversació de fons públics per part de la prefectura del departament de Telecomunicacions d’autobusos de TMB (del que jo sí que vaig aportar proves i l’empresa segueix tapant totes aquestes irregularitats) eren difamacions, etc.

Jo no vaig acceptar aquestes condicions i vam entrar a judici.

El jutge va dictaminar que l’empresa municipal TMB va elaborar informes falsos i totalment aliens a la realitat i va mentir en el judici; decretant que el meu acomiadament va ser nul i havien de readmetre’m en el meu lloc de treball en les mateixes condicions.

Aquest sentència del jutge l’empresa la va recórrer davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya on TMB ha tornat a perdre i la meva sentència de readmissió és finalment ferma.

Ara m’han de pagar en concepte de salaris de tramitació la quantitat de 20.447,36€, quantitat que es troba dipositada en el jutjat. D’aquests diners haig de retornar al Servei Públic d’Ocupació Estatal la quantitat de 7.279,82€ que és el que vaig cobrar de l’antic INEM.

A la caixa de resistència dels treballadors d’autobusos haig de retornar 4931,11€ que és el que em va ser ingressat com a ajuda durant el temps que vaig estar acomiadat. Els comptes clars.

Estic immensament orgullós i agraït a tots els companys/es i amigcs/gues que m’heu estat recolzant i donant ànims durant tota aquesta lluita. Moltes gràcies!!!

Visca la lluita de la classe obrera!!!

Andreu de Cabo, Treballador de telecomunicacions a autobusos de TMB

Anuncis

Deixa un comentari

