Autobusos biarticulats de TMB: Un luxe infrautilitzat

puntAvui és noticia als mitjans de comunicació el nombre de viatgers perduts per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) durant els dos últims anys i per l’increment del deute del transport públic metropolità. Pots veure un parell de notícies a les imatges.

Del que ningun mitjà de comunicació parla és de com gestiona la Direcció les empreses públiques que integren TMB. Potser si s’investigues com es gasten els diners públics d’aquestes empreses es podria començar a entendre millor per que es dona la situació que avui mencionen tots els mitjans.

Avui la Coordinadora Obrera Sindical (COS) volem posar un exemple de mala gestió i malbaratament del diner públic per part de la Direcció:

-La infrautilització dels 3 busos biarticulats de TMB que es van noticiar com a novetat el passat més de març.

expansiónRecordem que el preu d’aquests biarticulats és, segons la premsa, de 800.000 euros per unitat. En total, uns 2.400.000 euros gastats per uns autobusos biarticulats que poden carregar 164 persones quan un autobús articulat pot carregar 153 persones.

Recordem també l’inici convuls dels biarticulats quan la primera unitat va espatllar-se el segon dia de funcionament.

Doncs bé, després de la campanya publicitaria de la Direcció de TMB amb els busos biarticulats el fet és que, segons diferents fonts de l’empresa, des de fa uns tres mesos els 3 busos biarticulats no funcionen regularment conjuntament. De fet, és extrany veure més d’un treballant.

Les raons per aquesta infrautilització dels biarticulats són, segons les nostres fonts,dues: la manca de personal a les cotxeres de Zona Franca i Port per poder utilitzar-los i el tancament de l’empresa que feia el manteniment, amb el que això implica quan hi ha hagut problemes de pèrdua d’oli, amb un alternador i amb l’aire condicionat.

IMG-20131030-WA004La manca de personal de conducció és notòria a l’empresa i també les implicacions que té en la reducció camuflada del servei d’autobusos per la retirada de torns a diferents línies.

Tot això provocat per la no contractació de nou personal des de fa uns 4 anys. De fet, les últimes 36 persones contractades treballen des de llavors (2010) només en caps de setmana i festes oficials quan les mancances de personal i la retirada de serveis es dóna durant tota la setmana.

Resulta significatiu de la seva gestió que la Direcció de TMB faci una despesa tan gran de diners públics per 3 autobusos biarticulats, totalment infrautilitzats, quan a sobre no té suficient personal per donar el servei que es publicita.

Des de la COS ja vam denunciar el dia de l’estrena dels busos biarticulats que la Direcció de TMB continuava amb la política del transport públic com a espectacle i no com a dret per a la gent que viu a la ciutat.

Des de la COS entenem que les nefastes decisions de l’equip directiu de TMB (603 persones) són responsables de l’increment del deute de l’empresa i de la pèrdua de passatge.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s