La retallada amagada del servei d’autobusos de TMB

10El servei d’autobusos està sent retallat per la Direcció de l’empresa des de 2007, a vegades ho ha fet de manera pública, com l’any 2012 amb l’eliminació de línies (31, la 35, la 105 i la 158) i del servei de Bus de Barri en diumenges i festius i, a vegades de manera amagada, com està succeint des del març d’aquest any.

Què volem dir que la Direcció està retallant servei d’autobusos de manera amagada?

Doncs bàsicament que la Direcció està suprimint serveis d’autobusos i torns sencers de línies que està establert que funcionin un dia de cada dia per manca de conductors i conductores.

Així mentre a les parades s’indica que els autobusos passen amb una certa freqüència, la realitat és que no és així per que no han sortit al carrer tots els autobusos que haurien de donar el servei com està estipulat.

Un exemple paradigmàtic d’aquesta situació és que 2 dels 3 busos biarticulats no surten a treballar des de fa mesos per manca de personal.

La COS vam realitzar al juliol una campanya per denunciar aquesta retallada amagada del servei.

Per què succeïx això?

Tal com hem indicat anteriorment els motius de la manca de conductors i conductores es deu al fet que des de 2010 la Direcció d’autobusos de TMB ha paralitzat completament la contractació de nou personal. De fet hi ha 36 companys que porten 4 anys treballant només en caps de setmana i dies festius, quan hi ha manca de personal cada dia de la setmana. També hi ha conductors en excedència esperant per tornar a entrar a l’empresa.

Això vol dir també que cada any es van jubilant conductors que no són reemplaçats per ningú i a poc a poc ha generat aquesta mancança de plantilla. Els conductors prejubilats, per una qüestió de seguretat, treballen fent feines de porteria a les cotxeres o d’informació de la segona fase del Retbus.

A més a més, la retallada amagada de serveis com implica que no surten els autobusos establerts té com a conseqüència una sobrecàrrega cap als conductors i conductores que estan donant servei i que han de fer front a un volum major de persones i de queixes del passatge per la tardança en la freqüència. Això ha comportat un creixement del número de baixes laborals (un 7,55%).

Com intenta la Direcció resoldre el problema que amaga a l’opinió pública?

pilarEn comptes de contractar a jornada completa els 36 conductors a parcial i realitzar nova contractació, la Direcció, conscient de la manca de personal i de la reducció amagada del servei, prova de que els conductors i conductores canviïn els seus dies de festa per anar a treballar, intentant d’aquesta manera ajornar el problema per més endavant, ja que finalment els treballadors i treballadores hauran d’acabar realitzant els seus descansos establerts.

A les imatges de sota es poden veure diversos cartells on es demanen conductors i conductores per treballar en el seu dia de descans.

Per altra banda, i de manera més “imaginativa”, la Direcció s’inventa ponts que no existeixen per reduir el servei més de lo habitual. És el cas del suposat Pont del Pilar que va caure en dissabte 12 d’octubre i la Direcció va reduir servei des del divendres 11. Pots veureu ho a la imatge.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) denunciem aquesta retallada amagada de serveis, que té conseqüències pel passatge i pels mateixos conductors i conductores, exigint la contractació immediata de més treballadors i treballadores.

123456789

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s