TMB es gasta 47.304€/any en WIFI gratuït pel Bus turístic

wifiQue el tracte que l’Ajuntament de Barcelona i la Direcció de TMB dispensen als turistes és diferent del tracte que rep la gent que viu i/o treballa a la ciutat no és secret per a ningú.

De fet aquesta concepció de Barcelona com a aparador del món on es prioritza el turista enfront de la població que fa vida a l’àrea metropolitana ha generat diferents conflictes com són, entre d’altres, la creació desmesurada d’hotels, la privatització de l’espai públic i la concentració de negocis de cara al turista amb les conseqüents molèsties pel veïnat afectat.

Amb aquesta lògica la Direcció de TMB s’ha gastat l’any 2012 i per tres anys 47.304€/any en col·locar servei de WIFI gratuït pels usuaris i usuàries del Bus Turístic. Un servei que, a més a més, rep moltes queixes del passatge del Bus Turístic, ja que és altament deficient, segons ens indiquen les nostres fonts.

Tenen aquest servei de WIFI gratuït els autobusos convencionals que utilitza la gent de Barcelona? La resposta és negativa.

A la imatge la concessió del servei de WIFI i el preu.

Aquí el plec de licitació: WIFI BBT2 14523938v3

Un altre exemple d’aquest tracte diferenciat és el que es dóna al Bus de Barri. Des del 2012 es va eliminar tot el servei de Bus de Barri els diumenges i festes oficials.

Hem dit tot el servei de Bus de Barri? Error, es van deixar en servei els dies esmentats les línies 111, 116. Per què? Doncs senzillament són les línies de Bus de Barri que utilitzen els turistes. En concret la 111 per anar al funicular del Tibidabo i la 116 per anar al Parc Güell.

La 112 la van el·liminar i la van acabar fusionant amb la 185 que, casualitats de la vida, passa per casa de l’anterior Presidenta de TMB, Assumpta Escarp, i que continúa funcionant els diumenges i festes oficials, però amb menys autobusos que quan funcionaven la 112 i la 185 alhora. Suposem que serà la torna…

Per últim, un exemple força recent del que encara estem estorats.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS) vam denunciar a Inspecció de treball que des del mes d’abril del 2013 fins al setembre del mateix any la Direcció d’autobusos de TMB no havia fet realitzar les feines d’higienització (fumigacions) als autobusos, quan aquestes tasques es realitzaven mensualment anteriorment.

A la reunió del passat 30 d’octubre amb la Direcció i l’Inspector de treball per tractar aquesta denúncia, la representant de la Direcció ens va informar que a partir d’aquell moment els treballs d’higienització es realitzarien cada dos mesos als autobusos convencionals i cada mes als autobusos turístics.

La nostra cara d’estupefacció i la nostra pregunta de “la gent de Barcelona mereix menys neteja i fumigacions dels autobusos que els turistes?” va quedar sense resposta per part de la representant de la Direcció.

Estem a l’espera de la resolució d’Inspecció de treball en relació a aquest tema i de que a la representant de la Direcció se li posi la cara vermella per informar de coses tan vergonyants. A lo segon esperam sentats per no cansar-nos.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s