TMB podria recuperar 1.391.100€ del cèntim “sanitari” només pels anys 2011-2012

consumCarburantsEl passat 3 de març la Coordinadora Obrera Sindical (COS), després de conèixer la notícia sobre la il·legalitat de l’impost del cèntim sanitari, va entregar una carta a la Direcció de TMB realitzant les següents preguntes:

-Reclamarà la Direcció de TMB la devolució del cèntim sanitari (4,8 cèntims per litre de carburant en el cas català) de manera retroactiva?

-Si és el cas, quina és la quantitat que es reclamarà i per quins anys?

-En què utilitzarà l’empresa, en  cas de reclamar el retorn del “cèntim sanitari”, aquests diners?

Actuant amb l’opacitat de sempre, la Direcció a dia 21 de març no ens ha contestat absolutament res. No els interessa que es coneguin aquestes dades que poden implicar un ingrés de diners a l’empresa.

En sentit contrari, la Direcció utilitza tots els mitjans comunicatius (TV, radio, premsa, xarxes socials, etc.) per explicar que tenim dèficit i el President i Vicepresident de TMB no es cansen de transmetre el missatge que ens hem d’estrènyer el cinturó i, mentrestant, els seus inferiors van generant un ambient d’acceptació de retallades i congelacions de sous a les cotxeres per que vagi calant entre la plantilla.

Com que la Direcció de TMB no ens contesta hem hagut de buscar altres recursos per poder saber de quants diners en relació al cèntim sanitari estem parlant que l’empresa podria recuperar.

Segons hem pogut comprovar a l’any 2012 Transports de Barcelona S.A. va consumir 13.530.000 litres de dièsel. Pots veure-ho a la imatge.

Aquesta dada la pots trobar al Resum de Gestió 2012 de TMB: TMB_ResumGestió_2012_CAT(def)

Llavors, si a l’any 2012 es van consumir 13.530.000 litres de dièsel i tenint en compte que es pagava a 4,8 cèntims per litre consumit pel cèntim sanitari això aporta que només per aquell any TMB hauria de recuperar 649.440€.

Segons les mateixes fonts de TMB en el seu document afirmen que l’any 2011 es va consumir un 14,2% més que a l’any 2012. Per tant, parlem de 15.451.260 litres de dièsel. Per tant, de l’any 2011 es podrien recuperar, segons la mateixa lògica, 741.660€ pel cèntim sanitari.

D’aquesta manera entre 2011 i 2012 serien 1.391.100€ que TMB podria reclamar per aquest concepte.

Tenint en compte que es poden recuperar fins a 3 anys del cèntim sanitari, des de l’1 de gener de 2010 fins al 31 de desembre de 2012, la xifra esmentada anteriorment òbviament seria més gran.

Ara queda per saber, ja que la Direcció no ens ha contestat encara, si pensen reclamar aquests diners i si ho fan en que destinaran aquests diners. 

Continuaran amb el malbaratament de diners públics per sancionar i acomiadar treballadors com a repressió sindical? 

Mantindran la seva política de transport públic com a espectacle, per exemple, amb compres de biarticulats i despeses en adhesius de la Nova Xarxa Bus? 

Seguiran contractant personal fora de conveni lligats a PSC o a CiU?

O, en canvi, utilitzaran aquests diners per donar un servei de transport públic amb qualitat, sense disminucions de servei, a un preu reduït i amb condicions laborals sense noves retallades i congelacions salarials?

Per a la COS queda clar que la Direcció està deslegitimada per a reclamar més retallades i/o congelacions salarials a la plantilla, utilitzant l’argument del dèficit, mentre que el President i el Vicepresident de TMB no facin transparents i racionals els pressupostos de l’empresa i acabin amb els costos d’una Direcció totalment unflada i privilegiada.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s