Cartes a la premsa, expedients sancionadors i una reflexió molt necessària pels conductors i conductores

carta1El passat 21 de març, apareixia una carta d’un passatger a El Periódico de Catalunya on assenyalava els perills de córrer massa amb l’autobús i apuntava la possible pressió que els conductors i conductores teníem per complir l’horari. Pots llegir la carta sencera a la primera fotografia.

Pocs dies després, un conductor del Triangle i afiliat a la Coordinadora Obrera Sindical (COS) contestava a la primera carta en el mateix diari mencionant que la seguretat era el primer de tot i comentant que la retallada de serveis d’autobús i les sancions tenien molt a veure amb la pressió que rep el col·lectiu de conducció d’autobusos de TMB. Pots llegir la carta sencera a la segona fotografia.

Durant aquest mes la COS hem pogut saber que diversos expedients sancionadors s’han obert durant aquest any contra conductors per anar amb retard a la línia. En els expedients als quals hem tingut accés la Direcció comenta que el conductor amb retard és l’únic que ho fa de la seva línia. Resulta preocupant que sempre s’intenti culpabilitzar d’aquesta manera al conductor.

carta2Menys serveis d’autobús, horaris més ajustats i expedients sancionadors són una mescla perfecte per l’augment d’accidents i de baixes laborals per la pressió que els conductors i conductores rebem.

No és d’estranyar que aquests dies hagi corregut molt pels telèfons mòbils aquest missatge d’una conductora de Zona Franca i afiliada de la COS:

“Compañero/a,

No te obligues a correr con el bus cuando el horario de tu línea es insuficiente…

Puedes tener un buen susto del que posiblemente te cueste recuperarte.

No esperes a la siguiente vuelta para ir al wc si tienes ganas, tu salud es lo primero, da igual si vas tarde, ya te regularán, y si no lo hacen relájate y apúntate un extra.

Deja de preocuparte por lo que marca el SAE, los señores que están detrás de él siempre nos han dicho que “el horario es orientativo.”

Ten siempre a mano este número de teléfono cuando el pasaje se queje de retrasos y mal servicio en general en el bus. (900701149), este número es del Centro de reclamaciones, quejas y sugerencias de TMB, que descarguen su ira y mala leche con los verdaderos responsables del deterioro del transporte público en Barcelona.

Compañeros/as, tenemos numerosas bajas laborales en la plantilla por problemas en vejiga y próstata, ansiedad, depresión, estrés, problemas digestivos, insomnio…

Todas estas patologías están relacionadas con nuestro puesto de trabajo, así que ya sabes, conduce con seguridad cumpliendo el PPA, atiende a tus necesidades fisiológicas en su momento y difunde este mensaje para  concienciar a los que cada día conducen con un nudo en el estómago por diversos motivos.

Saludos compañeros/as.”

Tant la Plataforma Prou Agressions (PPA) com la CGT i ACTUB s’han fet ressò d’aquesta important reflexió i l’han penjat també a les seves pàgines webs.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s