TMB perd la sanció imposada a un conductor per aturar l’autobús davant d’una manifestació

MOSTRA adhesius singulars_Página_07El 14 de març de 2012 el conductor d’autobús de TMB tenia assignat un servei a la línia 19. A l’altura de Via Laietana 33 es va trobar una manifestació d’estudiants i professors de la Universitat Pública protestant contra les retallades que tallava aquesta via.

El conductor va aturar l’autobús per que pogués baixar el passatge que volgués, al no saber quanta estona podrien estar aturats, mentre que alguns manifestants van pujar al vehicle per informar les persones dintre del vehicle sobre les seves reivindicacions.

Aproximadament vint minuts després i ascendint en sentit contrari per Via Laietana, una mica per sobre de la protesta universitària, el conductor va haver d’aturar l’autobús, com a mesura de seguretat, per que la temperatura, era excessiva. Alhora, el conductor va avisar al Centre de Regulació de Trànsit (CRT) per informar de la incidència.

En el moment que el conductor tenia obert el portó de la part de darrere de l’autobús una persona que no es va identificar li va demanar explicacions al conductor per que estava aturat i aquest li contestà que estava avariat per augment de la temperatura.

Al final de la línia un mecànic avisat pel CRT va observar l’autobús, donant-li explicacions al conductor dels motius que podien haver portat a un escalfament del motor.

Poques setmanes després, la Direcció d’autobusos de TMB obria un expedient sancionador contra aquest conductor, acusant-lo d’actuar amb indisciplina, desobediència i mala fe. Finalment la Direcció va acabar sancionant-lo de manera molt greu amb 16 dies sense feina i sou.

El passat 17 de febrer de 2014 es va realitzar el judici al Jutjat Social nº25, allà l’advocada del treballador va recordar que aquest havia sigut en el passat portaveu i delegat de la CGT. A més, va recordar que actualment està afiliat a la Coordinadora Obrera Sindical (COS), sindicat que ha presentat una querella criminal contra el President i Vicepresident de TMB.

En aquest sentit, el treballador volia demostrar que la sanció venia donada per un cas de repressió sindical, com tants altres es donen a l’empresa.

Molt indicatiu del cas és que el Cap de Grup Operatiu de Línia (CGOL) que va obrir l’expedient sancionador, i que no es va identificar al conductor de l’autobús el dia dels fets, havia sigut en el passat delegat sindical de CCOO i que el mecànic, que va assistir l’autobús al final del terminal, havia sigut candidat per la CGT, abans de convertir-se actualment en Comandament d’explotació.

Els dos van venir a donar testimoni per defensar la sanció de la Direcció.

Per contra, el conductor va tenir en el judici el testimoni del conductor del torn del seu darrere el dia dels fets i que va haver d’aturar l’autobús per la concentració dels manifestants contra les retallades a la Universitat Pública i que, en aquell moment en sentit contrari, va veure al conductor quan tenia l’autobús aturat per escalfament del motor. Alhora, un mecànic també va testimoniar que el comportament del conductor en una situació d’aquell estil era la lógica i habitual.

Un altre detall curiós, que explica la connexió entre el President de TMB i el regidor de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona (Joaquim Forn en els dos càrrecs), és que el dia del judici la Direcció va aportar una denúncia de la Guàrdia Urbana, calcada a l’expedient sancionador de TMB, contra el conductor de l’autobús però que no comportava cap sanció, ni se l’hi havia entregat al conductor en cap moment, procediment habitual en aquests casos.

Amb tot aquest panorama, finalment, la jutja del Jutjat Social nº 25 ha sentenciat que “estima la demanda presentada pel treballador en contra de l’empresa Transports de Barcelona S.A. en reclamació per sanció que revoca totalment amb condemna a la societat demandada a estar i passar per aquesta declaració amb les conseqüències legals inherents a aquesta declaració”. La sentencia és ferma i no es pot recorre. Pots llegir-la asota.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS) som conscients que cap membre de l’equip directiu dels que van interposar aquesta sanció demanarà disculpes, ni donarà explicacions, ni serà qüestionat. Així és com funciona aquesta empresa pública.

Per aquest mateix motiu la Direcció de TMB pot anar malbaratant el diner públic amb sancions i judicis contra els drets laborals i sindicals. Els directius no paguen de la seva butxaca els costos de les seves derrotes judicials. I així continuen.

Des de la COS entenem que la impunitat absoluta amb la que actua la Direcció d’autobusos de TMB és el principal motiu per que continuï la seva campanya de repressió sindical contra les persones i els sindicats que donen la cara contra la política de retallades laborals i de servei a la gent de Barcelona.

La nostra tasca serà denunciar-ho per activa i per passiva.

123456

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s