Llançadores per a Zona Franca 1 i Zona Port (Fulla informativa)

1296121657716El passat dilluns 5 de maig de 2014, una representació dels treballadors/es de les cotxeres de Zona Franca, autoritzada per l’assemblea realitzada el passat dia 24 d’abril, ens vam reunir amb la Direcció d’aquests centres representada pel Sr. Barriga i el Sr. Bernal.

Com ja sabeu el problema de la mala comunicació que sofrim en aquests centres de treball és molt antic i ens afecta a tots els treballadors, especialment al col·lectiu de conductors/es. Durant diverses setmanes hem recollit signatures i informat periòdicament sobre aquest tema amb la finalitat de conscienciar a tot el personal de la necessitat de reclamar una ràpida solució al problema en qüestió.

És per això que se li va sol·licitar aquesta reunió a la Direcció d’aquests centres i avui hem pogut presentar-li la següent proposta de Servei de Llançadora, amb franges horàries, parades i recorreguts detallats:

Llançadora 1. Parades i recorregut: Zona Port, Zona Franca 1, Consorci, Drassanes, (gira) Metro Paral.lel, Josep Carner, Consorci i Zona Port.

Llançadora 2. Parades i recorregut: Zona Port, Zona Franca 1, Consorci, Passeig Z. Franca (La Marina), Pl. Cerdà, (gira) Pl. Espanya, Pl. Cerdà, Passeig Z. Franca ( Alts Forns), Corsorci i Zona Port.

Ambdues línies de llançadores treballarien a les següents franges horàries:

Matí:    1ª sortida 04:00 fins a 08:00 fi del servei.

Tarda:   “”””””””””12:00 “””””””16:00  “”””””””””””.

Nit:       “””””””””””20:00 “”””””00:00 “”””””””””” .

Funcionarien de la següent manera: Calculant que cada recorregut es pot realitzar en uns 40 minuts, ja que hi ha poques parades i només recolliria personal de l’empresa, cada línia comptaria amb 2 cotxes a una freqüència de 20 minutos un de l’altre. Per exemple, quan un cotxe de la Llançadora 1 surt de Zona Port, l’altre està girant en Pl. Espanya i quan un cotxe de la Llançadora 2 gira amb metro Paral.lel l’altre surt de Zona Port. A més, d’aquesta manera s’aconsegueix que cada 10 minuts surti un cotxe de Zona Port, passi per Zona Franca 1 i pel Consorci.

Llançadora 3. Parades i recorregut: Zona Port, Zona Franca 1, per carrer 3 a Metre Bellvitge, (gira) Metr0 Av. Carrilet, Metro Bellvitge i per carrer 3 a Zona Port.

Aquesta línia treballaria amb el següent horari:

Matí: 1ª sortida 04:00 fins a 06:30 fi del servei.

Nit:   “””””””””””21:00 “””””””00:00 “”””””””””” .

Calculant que aquest recorregut és ràpid i es pot realitzar en uns 20 minutos, treballaria un cotxe, alternant els passos per les cotxeres amb les altres llançadores. Considerem també aquesta llançadora de gran importància, ja que aproparia a un gran nombre de treballadors/es a la línia 1 de Metro, FGC i fins i tot RENFE, per tant, ja no seria necessari que vinguessin amb el seu vehicle particular a les cotxeres 2 hores abans dels relleus o de matinada, ja que disposarien d’una bona alternativa.

En definitiva, el desplaçament òptim, fàcil i còmode als centres de treball des de les nostres llars, punts de relleus, etc., i viceversa quedaria garantit. També suposa un gran benefici per al funcionament de l’AMB, ja que hi hauria més espais lliures a les zones d’aparcament i reduiria els desplaçaments de personal entre ambdues cotxeres, més tenint en compte que en un futur proper aquests centres comptaran amb un major nombre d’empleats/des.

També hem lliurat les 575 signatures recollides de moment, només en les cotxeres de Zona Franca 1 i Zona Port, perquè tinguin constància del problema que aquest tema representa a la plantilla i el desig de la mateixa al fet que es resolgui al més aviat possible.

La Direcció dels centres de treball de Zona Franca 1 i Zona Port, s’ha compromès a realitzar un estudi tècnic i econòmic de la nostra proposta i encara que li hem demanat que ens informin sobre el resultat del mateix al més aviat possible, ens han dit que sota el seu punt de vista no ho veuen necessari, que ho faran per les vies oficials, al costat d’altres opcions en Comissió d’Explotació, preferentment després que es constitueixi un nou comitè d’empresa després de les eleccions. Què passarà si les eleccions triguen massa?, i pitjor encara, què passarà si s’arriba a negociació de conveni?.

Esperem que això no passi, caigui en sac trencat i argumentant qualsevol excusa no se li doni solució a aquest problema, necessitem un bon servei de llançadores JA. De totes maneres aquesta representació de treballadors/es seguirem treballant i pressionant dins de les nostres possibilitats, això sí, necessitem de tot el vostre suport i força ja que el que estem demanant, defensant i lluitant és per tots i totes. Sense esforç no hi ha recompensa.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s