TMB sanciona a un conductor d’autobús amb 30 dies sense feina i sou per anar amb retard

carta1Malgrat que la Direcció d’autobusos de TMB ensenya a la plantilla de conducció, en la seva formació, que els horaris del servei són orientatius i que s’ha de conduir aplicant el Pla de Prevenció d’Accidents (PPA) ha sancionat a un conductor amb una falta molt greu amb 30 dies sense feina i sou per anar tard en l’horari. Pots veure l’expedient sota.

Recordem que la Direcció d’autobusos ha reduït el servei en quasi totes les línies, eliminant torns, ha eliminat línies senceres i estar estrenyent els horaris, fets aquest que comporten un major grau de pressió als conductors i conductores per a complir uns horaris que, a vegades, són literalment impossibles de complir.

No es sorprenent que, amb aquest panorama de major dificultat per poder complir horaris, menys servei al carrer i per tant més queixes del passatge per haver d’esperar més, el nivell de les baixes laborals hagi crescut (7,82%), fins al punt que no s’han complert els objectius de l’any passat en aquest tema.

Un reflex d’aquesta situació és la carta publicada a El Periódico per un passatger que es queixava de l’alta velocitat d’un conductor d’autobús de TMB. Pocs dies després un conductor de l’empresa responia que la plantilla es trobava en el dilema d’anar depresa o ser sancionat per la Direcció per no complir amb els horaris. Pots veure les dues cartes a la imatge.
carta2
Així ha sigut, el conductor sancionat per la Direcció se li retreu a l’expedient sancionador que ell és l’únic de la línia que va amb retard. Qualsevol conductor o conductora d’autobusos de TMB sap que la Direcció menteix i ho fa conscientment.

Quan una línia no té suficient temps de recorregut són molts els conductors i conductores que van amb retard. Un fet aquest que se soluciona arreglant-ho amb una “llarga” o una “limitada”. Una acció que consisteix a guanyar temps amb l’autobús per posar-se en hora.

Tot indica que la Direcció continuarà amb la seva reducció del servei “amagada” al passatge de Barcelona i coaccionant encara més a la plantilla de conductors i conductores.

El conductor sancionat ha denunciat la sanció imposada.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) denunciem aquestes retallades de servei i la reducció d’horaris,  pel tensionament que generen als treballadors i treballadores, i la política repressiva de la Direcció. 

Tots aquests factors acaben empitjorant el servei d’autobusos i la salud de la plantilla. La Direcció està jugant amb la nostra vida, la nostra salud i la seguretat dels nostres passatgers i passatgeres com amb la dels demés usuaris i usuàries dels carrers de Barcelona. No li podem permetre.

Fem una crida a la plantilla d’autobusos a preparar-se per respondre com cal en la propera mobilització.

Resolución exp. 35 - 2014_Página_1Resolución exp. 35 - 2014_Página_2Resolución exp. 35 - 2014_Página_3Resolución exp. 35 - 2014_Página_4Resolución exp. 35 - 2014_Página_5

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s