Bonilla et necesita

ADHESIU color Bonilla readmissió maiig 2014El dijous 2 d’octubre es realitzarà el judici contra l’acomiadament del conductor d’autobús que va repel•lir una agressió en el seu lloc de treball.

És l’hora de que tots els companys i companyes que tenen un mínim de sensibilitat col•lectiva donin un cop de mà a aquest treballador que porta més d’un any sense la seva feina.

En primer lloc, des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) volem recordar que Bonilla va ser acomiadat sense que s’hagi celebrat encara el judici pels incidents ocorreguts dintre de l’autobús amb el passatger.

Per tant, no hi ha cap sentència que pugui legitimar la acció de la Direcció d’acomiadar-lo.

En aquest sentit, l’empresa ha vulnerat la presumpció d’innocència del seu empleat i ha desestimat el seu dret a la legitima defensa. Han cregut abans al passatger que al propi conductor.

Igual que li ha passat a Bonilla, ens pot ocorre a tots i totes. A sobre de trobar te una situació violenta a la feina et pots veure sancionat o acomiadat.

De fet, en aquest últim any hem vist com s’han donat reiterades agressions a diferents treballadors i treballadores de la plantilla d’autobusos.

Tot això genera un ambient on a sobre de ser colpejat has de preocupar te pel que pot passar laboralment si et defenses.

En segon lloc, arran de l’agressió Bonilla ha estat tot un any de baixa laboral per accident laboral.

D’aquesta manera, malgrat que està acomiadat, va continuar cobrant de la mútua per aquesta agressió patida en el seu lloc de treball. Així és com es dictamina a nivell legal. No hi ha hagut cap tracte de favor o acord sindical, senzillament és el que toca quan tens un accident laboral i després t’acomiaden.

El sou rebut pel conductor acomiadat per accident laboral era només de 12 pagues anuals i amb una quantitat mensual menor del que hagués cobrat si no l’haguessin acomiadat.

Aquesta situació va canviar a l’agost, passat més d’un any des dels incidents, quan l’ICAM (Institut Català d’Avaluacions Mèdiques) va donar-li l’alta.

A partir de setembre Bonilla ha començat a cobrar l’atur del SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya) i a tenir 12 pagues anuals a 1.080€ mensuals.

Ara encara cobra menys que quan estava de baixa per accident laboral.

És evident que aquesta situació, abans cobrant per accident laboral i ara cobrant de l’atur, ha minvat el poder adquisitiu i l’economia de la família del company.

En aquest sentit, la COS fem una crida a tota la plantilla a realitzar una aportació econòmica directament al company per ajudar-lo en aquest mal tràngol.

Ho pots fer mitjançant el número de compte corrent de Bonilla, fent un ingrés a: 2013-3361-68-0200022107

Per altra banda, el mateix dia del judici es realitzarà una concentració a les portes del jutjat. Allà mateix es realitzarà una recollida de diners per donar-li a Bonilla directament en mà.

En tercer lloc, l’elecció de Bonilla com a delegat del Comitè d’empresa evidentment no agrada a la Direcció i per aquest mateix motiu va denunciar el laude de l’Inspector de treball on indicava que el treballador acomiadat podia anar a una llista sindical i podia votar a les eleccions.

El judici sobre la inclusió de Bonilla a les eleccions es va realitzar finalment el passat 10 de setembre.

S’està a l’espera de la sentencia, a l’igual que s’està a l’espera de l’aclariment del jutjat nº21 en relació a si les eleccions sindicals s’han de repetir en els dos col•legis electorals o només en el de tècnics i especialistes, que és on voten els membres de l’equip directiu fora de conveni.

En quart lloc, l’acomiadament de Bonilla s’ha donat en un context de més pressió en el lloc de treball.

Tothom som conscients que els horaris estan empitjorant, el servei s’està reduint i les queixes del passatge estan incrementant, generant un caldo de cultiu que només fa pitjor les nostres condicions laborals.

En concret, el servei des de l’inici de la Nova Xarxa d’autobusos de TMB ha significat la creació de 13 “noves” línies: V3, V7, V15, V17, V21 V27, H6, H8, H10, H12, H14, H16 i D20 alhora que ha suposat l’eliminació de 21 línies: 9, 10, 15, 16, 17, 30, 31, 35, 43, 44, 56, 61, 71, 72, 74, 105, 112, 141, 143, 158 i 193, a més de la supressió del servei de Bus de Barri en diumenges i festes oficials.

A més a més s’està retallant sistemàticament el nombre de serveis de quasi totes les línies, s’ha reduït el manteniment dels autobusos, amb el que això implica en el mal funcionament dels vehicles i en les averies que es deriven.

Es continua sense contractar a més personal malgrat la manca evident de conductors i conductores per realitzar el servei que suposadament donem i que s’indica a les parades.

La contracció del pressupost de la Direcció no només ha afectat a la congelació salarial, també ha afectat a qüestions tan mundanes com a la manca de neteja dels lavabos, dels autobusos i de les fumigacions, comportant un malestar en el dia a dia.

La Direcció, per acabar d’arreglar-ho, està aprofitant la manca de resposta a l’acomiadament de Bonilla per estrènyer encara més a la plantilla, mitjançant fulls de queixa del passatge, fulls d’aclariment i expedients sancionadors.

Amb tot això, vol ficar la por a la plantilla de cara al proper conveni, donant per suposat que acceptarem continuar amb una altra congelació salarial.

Per aquest motiu, és doblement important que la plantilla secundi l’aturada de 8 a 12h del dijous 2 d’octubre i assisteixi a la concentració a les 9:15 davant del jutjat nº15, Ronda Sant Pere 41. Metro: Arc de Triomf i Urquinaona.

Es tracta d’ajudar a Bonilla, es tracta d’ajudar-nos a nosaltres mateixos, tant en el present com en el futur.

Donem-li la volta a la situació!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s