Noves retallades en el servei d’autobusos de TMB amagades per la Direcció

cartell-STOP-AGRESSIONSDurant aquests últims quatre anys la Direcció d’autobusos de TMB ha anat practicant sistemàticament una reducció de serveis d’autobusos a Barcelona i rodalies.

En aquest període de temps no s’han suplert les jubilacions del personal de conducció amb noves contractacions. La Direcció ha optat per la pèrdua i supressió de serveis en diferents línies de la xarxa d’autobusos de Barcelona. Aquesta situació provoca l’augment de les freqüències de pas de diverses línies.

En concret, el servei des de l’inici de la Nova Xarxa d’autobusos de TMB ha significat la creació de 13 “noves” línies: V3, V7, V15, V17, V21 V27, H6, H8, H10, H12, H14, H16 i D20 alhora que ha suposat l’eliminació de 21 línies: 9, 10, 15, 16, 17, 30, 31, 35, 43, 44, 56, 61, 71, 72, 74, 105, 112, 141, 143, 158 i 193, a més de la supressió del servei de Bus de Barri en diumenges i festes oficials.

Seguint amb aquesta política de retallades per no contractar personal, durant el mes d’octubre s’efectuarà una nova reducció encoberta del servei en diverses línies.

Les línies que es veuran afectades amb una nova reducció del servei de dilluns a divendres són: 19, 45, 47, 76, 92, 185.

Les línies 24, 32 i 73 reduiran el seu servei els divendres i les línies 19 i 47, a més, els dissabtes.

La majoria d’aquestes línies durant els dos últims anys ja van sofrir modificacions d’horaris per a una reducció del servei prestat a la ciutadania.

En el cas per exemple de la 185, aquesta línia va passar de tenir 7 busos a 6 al desembre del 2013 i a partir del 29 de setembre passarà a tenir 5 busos.

El cas d’aquesta línia coincideix, a més, amb la problemàtica de prestar servei al barri de Sant Genis que no disposa d’un altre mitjà de transport que aquest autobús, i la topografia del barri, per les seves pujades, impedeixen la mobilitat de moltes persones majors que resideixen al barri i la seva única manera d’accedir als serveis bàsics és mitjançant el bus.

Les modificacions de servei no han estat anunciades a la ciutadania.

La majoria dels usuaris que utilitzin aquestes línies es troben des del dilluns 29 de setembre que no coincideixen les freqüències que es publiciten a les parades amb el servei prestat realment per TMB.

Paradoxalment, mentre es produeixen aquestes retallades de serveis de dilluns a dissabte, la Direcció d’autobusos de TMB prepara una contractació precària de personal per a caps de setmana i festius, coincidint amb el major servei del transport d’oci, Bus Turístic, i abandonant la seva funció principal que no és una altra que prestar un servei de mobilitat de qualitat a la ciutat de Barcelona i a tots els seus habitants.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s