La plantilla mossega l’ham de la Direcció

imatge-color-Bonilla-readmissióIntentaré ser breu exposant la situació:

– Al maig de 2013 la Direcció acomiada a Bonilla per repel•lir una agressió en el seu lloc de treball de conductor d’autobusos de Barcelona (TMB) vulnerant drets fonamentals com el DRET A la LEGÍTIMA DEFENSA i a la PRESUMPCIÓ D’INNOCÈNCIA.

– Es celebra una Assemblea General de Treballadors d’autobusos de TMB massiva, uns 1500, on es ven l’aparent unitat del Comitè d’empresa que mai va existir, ja que des del minut 0 ja hi havien “sindicalistos” que es dedicaven a jutjar, difamar i menysprear a Bonilla. Es pren l’acord per votació de realitzar aturades de 2 hores per torn coincidint a l’agost de 2013 amb el Mundial de Natació de Barcelona.

– El divendres anterior a les aturades es reuneixen els sindicats del Comitè d’empresa (ACTUB, CCOO, CGT, PSA, SIT i UGT) i, traint el mandat de l’Assemblea, desconvoquen les aturades. Només la Coordinadora Obrera Sindical (COS) es va mantenir ferma amb el mandat de l’Assemblea i va mantenir la convocatòria que no va ser recolzada per la plantilla deixant-se dividir pels “sindicalistos” i per la desconvocatoria de sindicats que anys enrere hagués estat impossible, ACTUB i CGT, contribuint a destruir el model assembleari que en el seu moment va ser un exemple de lluita obrera a autobusos de Barcelona (TMB).

– El 12 de setembre de 2013 es torna a celebrar una altra Assemblea General de Treballadors i, al no haver respectat el mandat de l’anterior Assemblea, van anar uns 500 treballadors que van assistir al llastimós espectacle de veure la realitat. CGT proposa una aturada mensual de 5h per mandat de la seva assemblea d’afiliats i proposant desconvocar els aturs de 2 hores per torn al setembre aprovats i ratificats per l’anterior Assemblea, coincidint amb SIT.

Aconsegueixen dividir a la plantilla de tal manera que l’Assemblea finalitza amb una votació dividida i amb presses i contribueixen a acabar amb la credibilitat de l’Assemblea.

– A sobre els “sindicalistos” del Trident fan un referèndum on l’opció més votada és realitzar mobilitzacions sense aturada per la readmissió de Bonilla. Van votar aquesta opció més de 1500 treballadors i en la primera i segona “mobilització” no van aparèixer en total més de 5 conductors si no comptem a sindicalistes professionals del rebaix.

– Finalment arriba el dia del seu judici laboral, 2 d’octubre, i es convoca una aturada per poder assistir al jutjat a donar-li el nostre suport, porta més d’un any acomiadat, ha deixat de cobrar de la mútua i està consumint la seva desocupació passant a ser mileurista total. A la porta dels jutjats ens concentrem uns 100 companys. CGT no va convocar aturada el dia del judici.

Tinc clar que Bonilla és un cap de turc per part de la Direcció per trencar el moviment assembleari, desgastar-nos i cremar-nos de cara al proper conveni. De moment, la Direcció s’ha sortit amb la seva: No existeix la solidaritat del nostre col•lectiu, els esquirols creuen o volen creure tenir una opció respectable i fins i tot hi ha conductors que difamen a un company cavant-se ells mateixos la seva pròpia tomba, ja que qualsevol dia els pot passar un incident amb un passatger o un conductor d’un altre vehicle.

Mai vaig pensar que passaríem de ser un col•lectiu de referència en la lluita obrera a ser un col•lectiu arrossegat, insolidari, submís i que mira cap a un altre costat quan hi ha un problema.
Bonilla afortunadament sap que els aproximadament 100 companys veritables que té NO L’ABANDONARAN FINS Al FINAL DEL PROCÉS. I sap qui ha fet coses per ell de debò i qui li recolza realment.

Només m’agradaria que la gent tingués consciència i no ho oblidin i, davant una possible sentència d’acomiadament improcedent on la Direcció no estaria obligada a la seva readmissió, que es posicionin d’una vegada al costat del treballador i no de la Direcció.

El seu número de compte per col•laborar: 2013-3361-68-0200022107

Finalment dir que tots els treballadors que s’afilien i/o voten a “sindicalistos” venuts o sindicats “combatius” que s’han relaxat i preval el seu rebaixi personal a l’interès general de la plantilla, estan alimentant aquesta llastimosa situació i formen part en conseqüència del problema.

Conductor de zona franca, 14515 Javi Martínez Pallín, afiliat a COS

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s