Comença la campanya electoral de la Direcció mitjançant les llançadores de Zona Franca

IMG-20140408-WA005L’abril d’aquest any es van retallar els serveis de les línies 21 i 109 empitjorant encara més el transport públic a les cotxeres de Zona Franca i Guantánamo. Sobretot tenint en compte que en aquestes cotxeres no hi ha hagut llançadores.

El mateix mes CGT, CNT i la Coordinadora Obrera Sindical (COS) van organitzar una Assemblea de matí i tarda a la Cotxera de Zona Franca per tractar la problemàtica de com arribar i com sortir en condicions de les dues cotxeres.

De l’Assemblea va sortir el mandat de portar una proposta de llançadores a la Direcció, així es va fer el 5 de maig, alhora que es va publicar una fulla explicant tots els passos donats.

La proposta era la següent:

“Llançadora 1. Parades i recorregut: Zona Port, Zona Franca 1, Consorci, Drassanes, (gira) Metro Paral·lel, Josep Carner, Consorci i Zona Port.

Llançadora 2. Parades i recorregut: Zona Port, Zona Franca 1, Consorci, Passeig Z. Franca (La Marina), Pl. Cerdà, (gira) Pl. Espanya, Pl. Cerdà, Passeig Z. Franca ( Alts Forns), Consorci i Zona Port.

cartell-Assemblea--treballadores-24-abrilAmbdues línies de llançadores treballarien a les següents franges horàries:

Matí: 1ª sortida 04:00 fins a 08:00 fi del servei.

Tarda: “”””””””””12:00 “””””””16:00 “”””””””””””.

Nit: “””””””””””20:00 “”””””00:00 “”””””””””” .

Funcionarien de la següent manera: Calculant que cada recorregut es pot realitzar en uns 40 minuts, ja que hi ha poques parades i només recolliria personal de l’empresa, cada línia comptaria amb 2 cotxes a una freqüència de 20 minuts un de l’altre. Per exemple, quan un cotxe de la Llançadora 1 surt de Zona Port, l’altre està girant en Pl. Espanya i quan un cotxe de la Llançadora 2 gira amb metro Paral·lel l’altre surt de Zona Port. A més, d’aquesta manera s’aconsegueix que cada 10 minuts surti un cotxe de Zona Port, passi per Zona Franca 1 i pel Consorci.

Llançadora 3. Parades i recorregut: Zona Port, Zona Franca 1, per carrer 3 a Metre Bellvitge, (gira) Metro Av. Carrilet, Metro Bellvitge i per carrer 3 a Zona Port.

Aquesta línia treballaria amb el següent horari:

Matí: 1ª sortida 04:00 fins a 06:30 fi del servei.

Nit: “””””””””””21:00 “””””””00:00 “”””””””””” .

Calculant que aquest recorregut és ràpid i es pot realitzar en uns 20 minuts, treballaria un cotxe, alternant els passos per les cotxeres amb les altres llançadores. Considerem també aquesta llançadora de gran importància, ja que aproparia a un gran nombre de treballadors/es a la línia 1 de Metro, FGC i fins i tot RENFE, per tant, ja no seria necessari que vinguessin amb el seu vehicle particular a les cotxeres 2 hores abans dels relleus o de matinada, ja que disposarien d’una bona alternativa.”

unnamedFinalment, la Direcció ha informat que a partir del 3 de novembre posarà en marxa una llançadora des de Zona Franca que no funciona els matins, ni els dissabtes, ni porta al Paral·lel, entre altres coses.

Llançadora per al CON ZONA FRANCA, surten de Port i passen per carrer A.
Una llançadora al Metro de Bellvitge de dilluns a divendres:
De 13 a 16 cada 20 min.
De 21:40 a 23:40 cada 20 min

Dissabte no hi ha llançadora

Diumenge i festius: llançadora a Plaça del Nou
De 7 a 9, 13 a 16 i de 22 a 24 cada 20 min

Com era d’esperar els sindicats de la Direcció ja han començat a publicitar aquesta novetat sense cap crítica a la Direcció i al servei limitat que es donarà.

La Direcció necessita fer veure abans de les eleccions que mitjançant la negociació amb CCOO, UGT i SIT es poden aconseguir millores.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s