La Direcció i UGT preparen el terreny per a noves retallades

tDes de principis de mes els grans mitjans de comunicació han informat del nou crédit que ha negociat l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), conformada pels diferents governs i organismes públics, amb diverses entitats bancaries, alhora que també s’anunciavà que CaixaBank (entre d’altres) es quedava el negoci de la T-Mobilitat.

En el marc d’aquesta informació la Direcció de TMB no ha deixat passar l’oportunitat per anunciar que continuarà amb la contenció de la despesa. Pots llegir-ho a la fulla de la imatge, inclosa en els cartons horaris.

Abundant en aquest tema a El Periódico de Catalunya, el diari del PSC, assenyalaven més clarament on vol contenir la despesa la Direcció de TMB: “Cómo conseguirlo es cuestión de la empresa, que para compensar subidas, por ejemplo de la energía o el combustible, estará obligada a ajustar los gastos de mantenimiento, la masa salarial de la plantilla o las inversiones para reponer material. Un cambio en profundidad hacia un modelo propio de empresa privada pura y dura.”.

A part de les retallades laborals anunciades el 2011 i ratificades el 2012, les retallades en el servei d’autobusos van començar l’any 2007 (sota govern de PSC-ICV-EUiA) i han sigut aprofundides durant el govern de Xavier Trias (CiU).

En aquest sentit, autobusos de TMB està donant un pitjor servei a un preu més car i tot indica que la Direcció vol continuar amb aquesta lógica.

El discurs de la Direcció sobre la contenció cau a les portes de la negociació d’un nou conveni, l’actual s’acaba el 31 de desembre de 2014.

Com sempre, la Direcció utilitza l’argument del xantatge d’escollir entre una nova retallada o una possible privatització. Una cantinela que la plantilla d’autobusos de TMB coneixem molt bé.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS) no caurem en la seva trampa.

Al mateix temps que la Direcció comença la seva campanya de ficar por a la plantilla, la UGT ja va anunciar fa mesos que estava disposat a signar una nova congelació salarial. Bona manera d’iniciar una negociació destinada a seguir perdent més drets.

S’ha de dir que els treballadors i treballadores d’autobusos portem tres anys patint una pèrdua del poder adquisitiu, al mateix temps que vam patir la retallada del nostre anterior conveni (2009-2012), signada per ACAT, ACTUB, CCOO, CGT, PSA, UGT i SIT, quan encara li quedava un any de vida.

Després vam haver de patir la retallada de la paga extra que SIT i UGT van signar com perduda i que, gràcies a la mobilització de la plantilla (aturades de 2 hores per torn), es va recuperar per cobrar-la a principis de 2015. Com sempre CCOO, UGT i SIT es van oposar a la mobilització.

Aquests tres sindicats tampoc han estat al costat dels companys acomiadats Andreu de Cabo i Bonilla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn aquest sentit, ens trobem amb una roda de premsa avui, dijous 20 de novembre, a la seu d’UGT amb Josep Mª Àlvarez, secretari general de Catalunya (a la foto amb Jordi Hereu i Jordi Pujol), Joan Piqué, secretari general de la Federació de serveis per a la Mobilitat i el Consum, i Jordi Muñoz, secretari general a T.B, S.A.  on exposaran la mala situació de l’empresa i les retallades que s’han realitzat i que es poden donar en un futur, al mateix temps que anunciaran possibles conflictes i mobilitzacions.

Aquesta roda de premsa pot enganyar als mitjans de comunicació, però la plantilla d’autobusos de TMB sabem perfectament que només és pur i dur teatre.

jm-alvarez06042006-copiaPer què UGT ha trigat 7 anys a denunciar les retallades de serveis?

Per què ha trigat 3 anys en criticar les retallades salarials i laborals?

Per què just ara fan una roda de premsa amb tres secretaris generals?

Doncs és molt senzill i molt cínic tot plegat.

El dimarts 25 de novembre hi ha eleccions sindicals i la roda de premsa que avui oferiran és senzillament part de la seva campanya electoral dintre de l’empresa. Utilitzaran els mitjans de comunicació per generar una falsa imtage de defensors dels drets laborals i plantegaran unes mobilitzacions que ells mateixos no es creuen.

Qualsevol treballador o treballadora d’autobusos de TMB sap que UGT ha signat la discrimació salarial i de descansos en convenis, ha signat convenis no refrendats en referèndum i ha signat retallades laborals i salarials.

Quan hi hagut mobilitzacions la UGT sempre si han posicionat a la contra o han intentat frenar-les.

Al mateix temps, aquesta roda de premsa servirà per que el sindicat del PSC es posi al costat de Collboni (PSC) i pressioni a l’Alcalde Xavier Trias (CiU) en les eleccions municipals de 2015.

La part que no explicaran és que qui ha donat llum verda a totes les retallades de serveis i laborals són Joaquim Forn (CiU), President de TMB, i Dídac Pestaña (PSC), Vicepresident de TMB.

Amb ells dos tornarà a signar UGT les retallades futures. Tot sota l’argument de la responsabilitat i la supervivència de l’empresa.

Temps al temps…

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s