La conductora que s’ha quedat al carrer denuncia públicament al SIT

El passat 13 de novembre la Coordinadora Obrera Sindical (COS) fèiem públic que la Direcció d’autobusos de TMB havia deixat al carrer a una conductora del Triangle, afiliada al SIT.

Vam estar contrastant la informació sobre aquesta conductora i la seva no renovació, amb l’experiència de que el delegat del SIT a Triangle, Asenjo, a preguntes d’un company de la COS amb un testimoni dubtés de si la treballadora era o no del seu sindicat. Segons després, el mateix sindicalista va començar a llançar rumors contra la conductora.

En el nostre butlletí, El Cartró informatiu, vam exposar en relació a aquest cas que:

“No és la primera ocasió que la Direcció acomiada a afiliats de CCOO, UGT i SIT i dubtem que sigui l’última.

Ho vam dir i cada cop s’està evidenciant més: la manca de resposta sindical i de la plantilla a l’acomiadament d’Andreu de Cabo i de Bonilla ha obert la porta a que hi hagi més treballadors i treballadores que acabin al carrer per motius de repressió sindical, malaltia o qualsevol altre excusa que busqui la Direcció.”

Ahir, deu dies després, la pròpia conductora ha fet córrer aquest missatge de denúncia sobre el seu cas i el paper del SIT:

“Soy Pilar Peña conductora de triangulo, quiero informarte de que TMB después de 7 años decide no renovarme el contrato de relevo. Creía que mi sindicato Sit (Con buenos contactos en la empresa) lucharía por esta injusticia, pero me dijeron que hablarían con los demás sindicatos para luchar unidos, pero resulta que no han hablado con nadie y han permitido que me echen sin que nadie se entere.

No solo no me ayudan, sino que me dicen que la empresa con la que según ellos se reunieron y que pongo en duda les dice que es por estar de baja y que tengo muchas bajas (todas justificadas y la mayoria accidentes laborales por agresiones e intoxicación de gas conduciendo, esos tan seguros buses de zona. pero el SIT me pidio discreción para no dañar a TMB y yo (ingenua) así lo hice.

A día de hoy estoy en la calle, y algunos sindicatos han hablado conmigo, pero vosotros habeis visto alguna acción o información?, supongo que debería haber cometido algun delito contra alguien para que se movieran.

Mi situación no la conoceis porq ya se ha encargado el SIT q así sea porq lo que la empresa pretende y esto dicho por los del SIT es escarmentar para que haya menos bajas.

Este paso que ha dado la empresa es para ver si pueden despedir a los que estan de baja, tienen accidentes, o los que según ellos no sean rentables, es decir todos los fijos que con los contratos basura de nueva incorparación les salen MUCHO más baratos.

Con este whap os pido que todos soliciteis a vuestros sindicatos que actuen como se supone, luchando por nuestros derechos de TODOS porque es la fuerza que tenemos.
Y los afiliados que se creen que con el SIT estan seguros y protegidos debeís tener cuidado porq el SIT miente y te deja abandonada, hasta me he tenido que buscar una abogado porq ellos no me lo ofrecieron solo “asesoramiento” ya para ellos yo no tenia defensa ninguna porq esa era lo que habia (TMB había decidido)
Estoy demostrando que negocian para su interés pero no por el de sus afiliados. Imaginar si tuvieran que luchar por todos los trabajadores.

Solo espero vuestra ayuda para difundir este whap y defender nuestros puestos de trabajo que pueden estar en el aire.

Si alguien quiere contactar conmigo puede hacerlo en el mail danidiaz0103i@hotmail.com
antes de escuchar versiones inventadas .que han circulado.”

Com a COS, malgrat el seu desafortunat comentari sobre altres companys acomiadats, ens hem posat en contacte amb ella enviant-li el seguent missatge:

“Bon dia,

Hem rebut un missatge de watsapp on es tracta del teu cas, comentes que ningú ha informat del que t’ha passat, t’enviem el nostre butlletí nº28 on exposem la situació i com per culpa de que el Comitè d’empresa i la plantilla no s’han mogut per Andreu de Cabo i Bonilla ara la Direcció es pot permetre acomiadar amb aquesta facilitat.

En el nostre cas, sempre hem estat amb els companys acomiadats (malgrat tots els rumors que s’han fet córrer contra ells).

Si et vols posar en contacte amb nosaltres per contrastar informació sobre el teu cas, pots enviar-nos un correu o parlar amb el company (            ).

COS autobusos de TMB”

I la conductora ens ha contestat això:

“Hola buenas tardes: gracias por responderme yo ya estoy fuera y por mi no se si podéis hacer algo mi intención de este watshapp esque ahora q estáis en campaña electoral se sepa lo que hace con sus afiliados el SIT y no salga ganador yo m estoy pagando un abogado porque ni eso m han dado así q a por las malas prácticas de ese sindicato si podéis atacar. Igualmente te dejo mi número d tlf y podéis llamarme cuando queráis. gracias y difundir la mierda d sindicato es el SIT.”

Com dèiem al nostre butlletí:

“Tornem a repetir, i no ens cansarem de fer-ho, és imprescindible que per aturar-li els peus a una Direcció, cada cop més prepotent, el dijous 4 de desembre siguem molts i moltes els que acompanyem a Bonilla durant el seu judici per acomiadament.

La COS, tal com va fer amb Andreu de Cabo, convocarà una aturada per aquell dia de 7:30h a 12:30h i una concentració a la porta del jutjat nº15 a les 9:15 per que tothom que treballi i vulgui assistir a mostrar el seu suport al company pugui fer-ho.
Esperem que tots i totes reflexionem i el dia 4 de desembre siguem molts i motes els que estem a la porta del jutjat.

Ara, els afiliats i afiliades de CCOO, UGT i SIT, igual comencen a reaccionar. Això esperem…

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s