Inspecció de treball no veu cap problema en que la Direcció suprimeixi l’hora d’arribada dels cartrons horaris

IMG-20140204-00664El passat febrer de 2014 la Coordinadora Obrera Sindical (COS) va presentar denuncia a Inspecció de treball informant que:

-Els cartrons horaris de les línies sempre han tingut marcats els temps d’arribada i sortida de l’autobús en el terminal.

-Aquesta pausa de temps entre l’arribada i la sortida s’utilitza pel conductor o conductora per anar al servei o descansar breument.

-Des de la posada en marxa de la Nova Xarxa d’autobusos s’ha anat eliminant dels cartrons horaris de les línies afectades l’hora d’arribada al terminal. Només s’indica el moment per a sortir del terminal. D’aquesta manera s’ha anat eliminant la pausa de temps dels conductors o conductores en algunes de les línies de la Nova Xarxa.

-D’aquesta manera es produeix un increment de la pressió cap al personal de conducció per a que compleixi uns horaris que, en molts casos, no s’ajusten a la realitat. Recordem que l’empresa ha sancionat a conductors per no complir els horaris, quan sempre s’ha dit per activa i per passiva que aquests són orientatius.

i1Per aquest motiu la COS sol•licitàvem a Inspecció de treball que l’empresa tornés a indicar en els cartrons horaris de les línies afectades de la Nova Xarxa els temps d’arribada.

Desafortunadament, l’Inspector de treball ha desestimat la nostra pretensió i ha donat el vist i plau a l’empresa per continuar amb la pràctica que du a terme la Direcció des de fa un parell d’anys.

De fet, l’Inspector afirma en la seva resolució:

“Tras la extensa comparecencia y a la vista de las manifestaciones realizadas por todas las partes la opinión que se ha formado este funcionario es que suprimir la mención en el cartón de los tiempos puede causar un desconcierto inicial, pero no supone merma alguna de derechos desde el mismo momento en que el conductor sabe en todo momento “cómo va” en su trabajo y, por ello, no debería suponer tampoco motivo alguno de ansiedad”

Per tot això, des de la COS avui tornem a recordar un missatge que una companya de Zona Franca va fer córrer el passat abril per les xarxes:

i2“Compañero/a,

No te obligues a correr con el bus cuando el horario de tu línea es insuficiente…

Puedes tener un buen susto del que posiblemente te cueste recuperarte.

No esperes a la siguiente vuelta para ir al wc si tienes ganas, tu salud es lo primero, da igual si vas tarde, ya te regularán, y si no lo hacen relájate y apúntate un extra.

Deja de preocuparte por lo que marca el SAE, los señores que están detrás de él siempre nos han dicho que “el horario es orientativo.”

Ten siempre a mano este número de teléfono cuando el pasaje se queje de retrasos y mal servicio en general en el bus. (900701149), este número es del Centro de reclamaciones, quejas y sugerencias de TMB, que descarguen su ira y mala leche con los verdaderos responsables del deterioro del transporte público en Barcelona.

Compañeros/as, tenemos numerosas bajas laborales en la plantilla por problemas en vejiga y próstata, ansiedad, depresión, estrés, problemas digestivos, insomnio…

Todas estas patologías están relacionadas con nuestro puesto de trabajo, así que ya sabes, conduce con seguridad cumpliendo el PPA, atiende a tus necesidades fisiológicas en su momento y difunde este mensaje para  concienciar a los que cada día conducen con un nudo en el estómago por diversos motivos.

Saludos compañeros/as.”

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s