La COS sol·licita que la Direcció revisi la seva política de queixes del passatge

12gEl passat 12 de gener la Coordinadora Obrera Sindical (COS) entregava a la Direcció d’autobusos de TMB un escrit on reclamàvem un canvi en la política de queixes del passatge.

Hem de recordar que aquestes queixes en alguns casos no s’entregaven al personal de conducció, malgrat que després la Direcció les ha utilitzat contra treballadors en judicis o difonent-les a la premsa.

Des de fa un any i mig, aproximadament, la Direcció entrega qualsevol queixa, sense seleccionar, ni discriminar les queixes que arriben a l’empresa. Fet aquest que ha comportat que en molts casos la queixa entregada no tenia res a veure amb el conductor al qual se li donava o els motius no tenien cap sentit si ens basem amb la normativa.

Per aquest motiu, la COS vam entregar una carta indicant que:

“Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) volem expressar la nostra preocupació per l’augment exponencial de queixes i reclamacions entregades per escrit als conductors i conductores.

Per la nostra experiència com a professionals del transport sabem de primera mà que l’eliminació de línies senceres i la disminució de freqüència de pas d’altres línies, que s’agreuja especialment en fallar algun torn, suposa la indignació de les persones que utilitzen l’autobús, canalitzant aquest malestar cap als conductors i conductores al ser la cara visible de l’empresa.

A més a més, els conductors i conductores també han rebut per part de la Direcció queixes i reclamacions per escrit amb qüestions com:

-En parades amb doble punt de parada efectuant l’autobús la parada en el segon punt de parada i per no tornar a realitzar la parada en el primer punt de parada.

-Reconèixer l’usuari o usuària de l’autobús estar despistats, sol·licitar parada tard (quan l’autobús ja ha passat) i que aquest no hagi parat.
Aquestes situacions poden derivar en agressions verbals i/o físiques cap al conductor o conductora si no s’atura passada la parada per distracció de la persona que es queixa, malgrat la seva distracció o el mal funcionament del botó de parada sol·licitada.

-No obrir portes fora de parada amb el consegüent perill per les persones de ser atropellades per un cotxe o una motocicleta i de ser sancionats el personal de conducció per la Guàrdia Urbana.

Creiem que la política de la Direcció d’entregar per escrit als conductors i conductores queixes i reclamacions sense cap criteri de selecció i sense discriminar les que no tinguin consistència és una pressió innecessària i nociva per a la salut laboral d’aquest col·lectiu de treballadors i treballadores.

Per tot això des de la COS reclamem la Direcció realitzi la resposta automàtica, sense passar pel conductor o conductora, d’aquelles queixes i reclamacions sense consistència i un cop contestades siguin eliminades per a no generar greuges posteriors contra el conductor o conductora.”

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s