Contractacions que fan molta pudor

imagesSegurament pels nous treballadors i treballadores a autobusos de TMB el que està passant amb les contractacions de l’any passat i d’aquest és una sorpresa desagradable. Per a la plantilla, desgraciadament, és més del mateix.

A l’empresa tothom sap, que per molta prova d’accés i molta prova per a un nou lloc de treball a nivell intern, certes places i certes persones han arribat via digital (a dit, vaja).

Molta casualitat és, per exemple, trobar-se que els sindicats combatius no tenen cap afiliat entre el col•lectiu de Comandaments o que els fills de cert sindicalista de la Direcció acabessin tots a les oficines.

Ja se sap uns no donen el perfil i altres són molt “llestos” via hereditària.

El que està succeint els últims mesos reforça encara més aquesta manera fraudulenta de contractar o de guanyar-se certes places.

Anem a pams, al Novembre de 2014 entren dues promocions de conductors i conductores d’aproximadament 18 persones cadascuna.

Dels primers, 5 entren a caps de setmana fins juny/juliol i els altres 13 a caps de setmana fins desembre del mateix any. Al febrer aquests últims entren a completa, malgrat que els primers continuen a caps de setmana.

Dels segons, 5 entren a caps de setmana per 4 mesos i 13 entren a caps de setmana per 6 mesos. Quan acaben el contracte els liquiden i perden l’antiguitat. Els 13 tornen a entrar com a nous aquest any a Horta fins l’octubre uns i fins desembre els altres, tots a caps de setmana.

Al desembre entra una nova promoció de 20 conductors aproximadament per a caps de setmana i relleu, mentre que a alguns de la primera promoció se’ls hi acaba el contracte i deixen de treballar a l’empresa.

Al febrer d’aquest any entren dues noves promocions d’uns 20 conductors aproximadament cadascuna, uns amb contractes de relleu i els altres amb contracte a jornada completa.

Més sorprenentment, a les promocions que van entrar a finals de l’any passat alguns números queden vacants sense conductor.

La sorpresa es dóna quan aquests números “reservats” que no tenien conductor o conductora a finals de febrer d’aquest any comencen a aparèixer amb conductors a temps complet, malgrat que no han entrat quan indica el número i s’han saltat els que tenen més antiguitat i continuen a jornada parcial.

No només això, sinó que segons l’article 18 del Conveni col•lectiu 2012-14 en relació al personal que entre amb contracte de relleu: “Per a aquestes contractacions tindran prioritat, per antiguitat, la bossa de treballadors que estiguin o hagin estat en contractes temporals”.

Això evidentment tampoc s’ha complert.

Un altre acord que tampoc s’ha realitzat és el de la Comissió d’explotació del 12 de Maig d’aquest any que hauria d’haver transformat els contractes a caps de setmana a jornada completa i no ha sigut així:

“2. Equilibrado de plantilla.
Solicitarán 10 voluntarios del centro de Triangle Y 5 de Ponent, más los compañeros de fin de semana que finalizan contrato el próximo 24/5 a los que renovarán a tiempo completo y que formarán parte del centro de Horta , los partes para cambio de centro son hasta el 17/5 y se publicarán el 21/5, el próximo equilibrado se realizará a mediados del mes de junio.”

Si això no fos suficient entre els que han contractat a jornada completa amb menys antiguitat ens trobem gent que ve de la TUSGSAL (PSC i UGT) i com a mínim un conductor familiar d’un directiu de TMB, fent que amb aquest ja siguin 4 els germans i germanes a la casa.

Ahir va entrar una nova promoció i continuem amb diversos casos com a mínim que ens fan que pensar.
Per acabar de rematar la situació la CGT de Metro va donar la senyal d’alarma davant la contractació de 3 persones al Centre d’Informació i Atenció al Client (CIAC), familiars de sindicalistes d’UGT i SIT a autobusos.

Tot això només fa que empitjorar l’ambient a l’empresa i genera una desconfiança absoluta caps els processos de selecció i de contractació de la Direcció.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) exigim una reunió urgent amb la Direcció i la Comissió Delegada del Comitè d’empresa per aclarir aquesta situació, que es presentin les proves d’accés de les últimes promocions als representants dels treballadors i treballadores i que es compleixi amb l’antiguitat a l’hora de contractar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s