Bescanvi Sindical i la COS davant el “nou” preacord del Trident

cartel huelga 15 19 febreroTres mesos després del primer referèndum, el Trident (CCOO, UGT i SIT) ens porta un altre preacord pel qual ha plorat i suplicat a la nefasta, sobredimensionada i opaca Direcció.
Però, realment, les diferències entre l’un i l’altre són mínimes. I recordem que ja ens va semblar una merda l’anterior. El poc que hi ha de més és:

-Que es descarta l’aplicació del pagament dels IPC’s de la Llei General de Pressupostos de cada any.

-Que el màxim dels objectius que pot cobrar la plantilla del col•lectiu C arriba a 400 euros. Igual que el B, encara que a aquests els treuen 20 euros.

-Que el màxim que poden cobrar la plantilla del B i el C per no faltar mai al treball en un any són 200€. Pugen 20 euros i si estàs d’accident laboral, no impedeix aquest pagament.

-Que els partits en laborable passen del 33% màxim al 30%. Que el partit màxim, descendeix de tres hores, a 2 hores i 54 minuts. O que el servei mínim que té partit passa de 7 hores 10 minuts a 7 hores 6 minuts.

-Que per als col•lectius, que ho vulguin, es farà una normativa d’escollida.

-I que TMB “aspirarà” a gestionar el tramvia.

A part, s’ha eliminat el tema dels beneficis socials per als col•lectius nous en conveni. Ja no es canvien per l’antiguitat. Dins de l’opacitat que es planteja per a aquesta gent, segurament els hi segueixin donant, i a més ara generaran antiguitat.

Ja està. Res més. La gran gestió del Trident ha estat aquesta. Aconseguir aquests “importantíssims punts” per l’esdevenir de tota la plantilla d’Autobusos de Barcelona per a quatre anys.

El que és clar és que mantenir el que ja tenim no són els grans assoliments del conveni…..

Aconseguir coses és guanyar-les, i en aquest preacord no es guanya res.

Recordem que ja no complien amb cap dels objectius que es van marcar en la seva plataforma de conveni.

Tampoc es compleixen les reivindicacions acordades en les Assemblees de treballadors.

No privatitzar el transport públic, recuperació del servei suprimit, contractació de qualitat, jornada de 35 hores. La falta d’oposició a l’acomiadament objectiu. Importantíssim.

No es recupera el poder adquisitiu perdut des de les retallades en els conceptes fixos. No s’augmenten de forma significativa, només l’IPC, conceptes variables com el partit, els dissabtes i festius. La paga d’objectius no és igual per a tothom, els complim nosaltres i els cobren ells. Els objectius de nivells B i C estan condicionats a variables que no poden complir-se com passa actualment. No s’igualen col•lectius de conductors. Els separen en dos.

No es permet que la gent de línia opti voluntàriament pel sistema de descansos del Turístic, amb el consegüent estalvi de personal. No es permet la jornada de dilluns a divendres a material mòbil.

I tampoc s’impedeix que la nefasta i opaca Direcció afavoreixi als seus amiguets per sobre de la resta de la plantilla, col•locant a fills, filles o germanes al metro, com han fet els Correcher (SIT), Olalde (UGT) i Arias (UGT). Tampoc se sanciona al senyor Arias per pegar a companys dins de la cotxera quan a la resta no se li perdona ni una.

L’última proposta que va sortir de l’Assemblea que tothom estigués en conveni, també se la passen pel folre. Després aquests seran els primers a anar a votar en la propera tupinada.

Comparativa preacord – conveni 12-14

A l’article 1 ens explica com a novetat qui queda fora de conveni i qui és inclòs. Al contrari del que diu el Trident i la Direcció, no es parla de voluntarietat. Es diu que els nivells 11 i 12 creen un nou subgrup en el col•lectiu A. Per collons….

En taules salarials només surten els conceptes fixos i els beneficis socials d’aquest subgrup. Res més. Seguim sense conèixer la retribució real d’aquesta gent.

A l’article 2º s’especifica que la prorroga de conveni és per un any. Anteriorment era il•limitada.

Al 8º, indica que la Comissió Paritària podrà decidir en aquells aspectes que li digui el conveni. Hauria de ser merament interpretativa, però es guarden el fer i desfer sobre tots els aspectes que queden coixos en aquest conveni. I que són uns quants.

Solament podran entrar els signants, per la qual cosa hi haurà una clara falta de transparència, i ens anirem trobant amb sorpreses, perquè poden canviar coses sense informar a la plantilla i no podrem fer res.

Fins a aquí són articles, pràcticament, calcats de convenis anteriors, amb les deficiències comentades i que empitjoren l’existent.

Quan comencem a parlar de condicions econòmiques, el primer a destacar és l’absència de l’any 2015. Aquest any no hem tingut retribució. PA QUÈ veritat? Són així de chulos.

Les taules publicades en el preacord de conveni pel 2015 són exactament iguals a les del 2014. El mateix que esteu cobrant ara en nòmina.

Per a la resta d’anys anuncien un increment del 1% al 2016 i del 0,5% al 2017 i 2018.

En realitat, únicament seran increments si l’IPC no supera aquest 1% el proper any, i es queda amb un màxim del 0,4% els altres dos anys. Aquest “increment” pel 2016 és el que va planificar el govern per al proper any. O sigui, que no milloren res les previsions.

No es recupera el poder adquisitiu perdut en el conveni passat.

La prima d’objectius desapareix totalment per 2015, aquest any només ho cobren els de el grup A i els fora de conveni. Als del grup B, majoritari, i C que els donin…. O sigui, que ni increment salarial ni paga d’objectius. Per als altres anys incrementen aquesta partida. La doblen. Partint de la base que s’estalvien el 2015…. Quant es reparteixen des dels nivells set cap a dalt? Comparats amb aquests ens donen engrunes.

El problema radica que es tornen a considerar els mateixos criteris que ja ens han impedit cobrar-la tots aquests anys. El km/avaria i l’absentisme són indicadors difícils de complir.

Cada vegada tenim una flota més vella (quanta gent es queda en els menjadors esperant cotxe) i cada vegada hi ha més absentisme perquè han incrementat la pressió sobre la plantilla i aquesta acaba petant. Falta saber qui establirà els indicadors fixos per pagar els objectius…

Quant a aquest pagament de 200 euros, només el paguen si has treballat totalment els 224 dies de l’any anterior. O sigui, que si has estat de baixa, de permís no retribuït, de vaga, d’aturada, de metge que no has tornat al servei, que arribes un dia tard, etc., NO HO COBRES I els que descansen dies a còmput? Tampoc treballen els 224 dies…

A l’article 14 ens diu que els conductors i conductores poden escollir entre servei seguit i partit. Resulta curiós per a aquella part de la plantilla que no pot escollir el que vol pel seu número…

Aquí trobem un dels grans assoliments del conveni, passar la jornada mínima d’un servei amb partit de 7h:10m, a 7h:06m. Bravo. Ah, i un altre més. El partit màxim baixa de 3 hores a 2 hores 54 minuts. MIRACLE…

S’incrementen els punts al fet que dóna dret la reducció de jornada pel que fa al conveni anterior a l’article 19.

A l’article 20 s’estableix que aquells col•lectius que no són conductors i tenen el CAP, han de fer la renovació fora d’hores de treball.

També han ficat per collons el de la formació dual que no és una altra cosa que més subvencions per als sindicats “de classe”. A xuclar del pot a costa del nostre conveni.

En parlar del Pla de Pensions ho enfoquen com per incrementar el poder adquisitiu, quan es va crear per jubilar-se abans.

S’obliga a la plantilla del col•lectiu B a anar-se al D, o queden fora del Pla. Per això deixa de tenir vigor l’article 39 del conveni 05-08, que establia que tota nova incorporació s’integrava en el col•lectiu B. Hi ha moltes altres coses importants per canviar en el Pla que no han tingut en compte com poder capitalitzar el pla en invalideses, possibilitat de nomenar beneficiaris si mors i no estàs casat, etc.

Fan decidir a la Paritària si l’empresa paga el risc o canvia l’aportació al Pla (si li deixa l’estat). Per a què tenim una comissió de control del Pla?

L’article 22 parla de les polítiques d’igualtat es refereix a un annex nº2 que no surt. Ho basen en un article de l’Estatut dels Treballadors que és un calaix desastre on cap qualsevol tipus de tema.

A l’article 23, diuen que la misèria que ens donen per compensar el 2015, es farà amb la paga de vacances del 2018. Però i els que es jubilen abans, ho cobraran?

Al 24, s’indica que les escollides per col•lectius seran per a aquells que ho demanin. Com es decideix qui ho demana i qui no?

Al 25, un altre dels grans assoliments del conveni, han baixat el percentatge màxim de partits en laborable un 3%. Ohhhhh

Al 26, sobre els punts de relleu, recupera un tema de convenis passats, i que la nefasta Direcció sempre s’ha passat pel folre.

Al 27 estableix que tots els nous auxiliars de pati han d’entrar amb aquest sistema de descans i no poden optar a uns altres més beneficiosos que existeixen.

I, finalment, el brindis al sol del tramvia. Suposem que ho han posat per justificar-se, però no es blinda ni el personal, ni el servei que ens pugui llevar la seva explotació. No serveix per res. I menys en una empresa política a la qual li diuen el que ha de fer. El lobby del transport privat impedirà l’aplicació d’aquest article.

Finalment, no hi ha cap article que tracti el tema del manteniment de l’ocupació com ocorria en el conveni anterior. Ni com ha de ser la contractació. Només defineixen que els substituts dels prejubilats seran amb contracte rellevo. Però segueixen permetent els temporals, caps de setmana, fora d’un contracte de qualitat. Els contractats a parcial segueixen quedant desprotegits portin el temps que portin…

Tampoc parlen de com fer les contractacions, qui les vigila i fer que siguin netes. Igual volen que passi com amb Metro, que es contractin a familiars de sindicalistes negociants de conveni sense concurs, ni procés net. La nefasta i sobredimensionada Direcció segueix amb el seu intervencionisme en la vida sindical, beneficiant a uns pocs i perjudicant a molts.

Només cal llegir els comptes de Transports de Barcelona S. A. per veure que aquest preacord li surt més barat a la Direcció que el que ja tenim actualment.
Per al personal operatiu al 2015 la Direcció es va gastar: 208.869.000€ i pel 2016 té estipulat: 206.874.000€. En concret, 1.995.000€ menys.

De nosaltres depèn que incrementi la partida.

NO A AQUEST PREACORD, SÍ A LES MOBILITZACIONS!

Aquí pots llegir el preacord.

Aquí l’anàlisi de l’anterior preacord.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s