Podem donar un servei d’autobusos de qualitat? (Carlos Medina, 13236)

d6a1a02e58bc55f9a9cc539e5d3a9768Fa uns mesos que observo amb preocupació com s’està deixant de si l’empresa a la que pertanyo i, amb ella, el servei que donem a la ciutadania.

Vam començar a notar com es deixaven de netejar els autobusos per dins i fins es va haver de denunciar a Inspecció de treball el tema de la desinfecció dels vehicles, la flota es fa vella i els cotxes amb els que prestem servei estan bruts per dins i deixats per fora.

El meu escrit es deu a la indignació que sento en veure com des de fa ja alguns mesos cada dia a la cotxera d’Horta, que és a la que pertanyo i pel que m’expliquen altres companys també succeeix en les restants, deixem de donar servei cada dia per manca de material.

La situació és preocupant i el pitjor és que cada vegada es veu amb més normalitat que hi hagi 10 conductors/es cada matí al menjador i altres 10 o més conductors/es a la tarda perquè no hi ha vehicles per cobrir el servei que hauríem de donar.

Il•lusòriament i observant el problema des de fa temps creia que aquest es solucionaria quan arribessin els canvis de serveis a causa de la reducció que es duu a terme una vegada acaba el període escolar, però el passat dia 29/6/15 he topat amb la dura realitat.

Faig el meu servei a la Línia 24 i cada dia surten tard els torns 17 i 18 amb els consegüents perjudicis cap als usuaris que al matí depenen d’aquest mitjà de transport per anar a la feina.

Tot això, sense explicar al company que ha de fer el seu treball i el de dos companys més que no surten, suportant la indignació d’aquests usuaris que carregats de raó i de vegades sense l’educació que haurien de tenir aguanta la queixes el conductor o conductora, sent l’única NO CULPABLE d’aquesta situació.

El passat dia 29/6/15 sobre les 14:30 vaig arribar al terminal del Carmel i em vaig trobar al torn 9 que portava una volta sencera (2h) esperant mecànic perquè se li havia despenjat el para-sol de la lluna davantera, una reparació que d’haver arribat el mecànic s’hauria solucionat en no més de deu minuts, doncs bé, el mecànic no va arribar i el vehicle després de gairebé tres hores va passar a retiro i no va poder donar servei fins a les 19h per manca de material en el dipòsit d’Horta, i pel que he sabut després per diferents companys és que el menjador de la cotxera estava a vessar de gent amb el mateix problema.

Fins i tot m’han comentat que al matí tres vehicles de la línia V-15 no van sortir a primera hora del matí pel mateix problema.
M’indigna i em preocupa moltíssim que això s’estigui convertint en una pràctica habitual i que companys que treuen el cotxe a mig dia de cotxera no ho facin mai a la seva hora per aquest motiu.

Qui és el responsable?

Perquè algú ha d’haver responsable d’aquesta manca de manteniment, de flota, de condicions.

Per part dels caps, que suposadament han de vetllar perquè això no succeeixi, regna el passotisme.

Fa una mica més d’un mes li vaig preguntar al meu Cap de línia que perquè passava això i qui era el responsable i la seva resposta va ser un “no ho sé”.

Des del CRT més del mateix, encara que és una pràctica habitual el fet que per falta d’horari i de lavabo en un dels terminals pugin i baixin diversos busos junts, no truquen, hi ha hagut dies en els que les tres pujades que faig camí del Carmel he anat en hora, o fins i tot tard, enganxat al torn de davant i ningú s’ha dignat a trucar perquè el company tregui els cartells i faci unes parades de llargues fins a posar-se en hora, suposo que va tan malament que el millor és esperar a que el company perjudicat truqui perquè el regulin i el que no truqui doncs que segueixi treballant igual o el que és el mateix, estressat i sense poder anar al lavabo quan ho necessiti.

Realment a ningú li preocupa el problema?

Per què és pera que a més d’un li caigui la cara de vergonya en veure el que la ciutadania paga per un bitllet i el lamentable servei que donem.

Em ve al cap quan en alguna ocasió hem hagut d’anar a la vaga per millorar les nostres condicions i a la Direcció, els seus sindicats i la seva opinió pública se li omplia la boca dient que estàvem “segrestant a la ciutadania”.

Doncs ben ara són ells els que segresten a la ciutadania i no sembla preocupar-los gens ni mica.

De vegades penso que ho fan volent, que per algun motiu que encara desconec ja els va bé aquesta situació i que al CRT li hagin donat l’ordre de baixar els braços i mirar cap a un altre costat perquè si miren a la pantalla, on estem els que movem realment l’empresa, veurien que no és normal que falti un cotxe i no et truquin, que hi hagi un desviament i no t’avisin o ho facin tarda, que vagin dos busos junts i no facin res o que hi hagi vegades fins i tot tres o quatre busos en un final i només un d’ells en hora i mirin cap a un altre costat esperant que nosaltres mateixos ens organitzem i traiem la feina endavant.

Fa anys que no va avanço a cap company per llevar-li feina perquè en una ocasió el comandament del CRT de torn em va dir que per això estava ell i des de llavors vaig entendre que m’havia de limitar a fer la meva feina sense pensar en el que està bé o malament.

Ara dono un temps a veure si em truquen i sinó truco jo preguntant si porten el seguiment del company que va tard i fins dalt de gent.

És trista aquesta situació i et fa recordar que en aquesta empresa hi ha molts caps però molt pocs responsables. No oblidem que el que et porta a la sala del CRT té el cap de sala que segons sembla tampoc veu o no vol veure el servei pèssim que estem donant…només quan les línies anaven bé d’horari i en alguna ocasió ens avançàvem sembla que els donava la vena de voler fer bé el seu treball, enrere van quedar aquests temps i ara per regular i donar llargues millor no es fa res i s’espera a veure si el problema m’ho solucionen els conductors/es.

Haig de dir que les meves queixes cap als comandaments del CRT són generalitzades, tant al del matí com al de la tarda, encara que el tracte personal amb aquest últim sigui bo, com amb els que van apareixent durant el servei i no són els fixos de la línia com els d’altres dies que surto de la 24 i vaig a altres línies…el passotisme és generalitzat tant en ells com en els seus caps com en els caps dels seus caps.

Pel bé de l’empresa i el futur de tot/es els treballadors, quan no et puguin donar un vehicle per treballar no et vagis al menjador entre riures i pensa seriosament aquests tres punts:

Els usuaris que portes cada dia al treball i que aquest dia deixaràs tirat.

El company del torn de darrere que haurà de fer el seu treball i el teu.

I sobretot pensa en el teu futur perquè aquesta situació de continuar així en el temps no pot acabar bé.
I havent reflexionat aquests punts demanes parlar amb el teu Cap de línia i demana-li explicacions del perquè d’aquesta situació i fes-li saber que tots tenim les nostres obligacions i ells no poden estar en el seu ordinador com si no passés res i hauran de parlar amb els seus caps perquè això s’acabi perquè ni és normal, ni és just.

A nosaltres ens paguen per conduir i a ells perquè tot vagi bé i no falti material per donar un bon servei.

Carlos Medina, 13236

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s